۳۹۵ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد

رسول شیخی‌زاده گفت: امسال تاکنون ۳۹۵ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد و براین اساس کردستان در زمینه پرداخت زکات از استان‌های برتر کشور است.

رسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اعلام کرد: کردستان به لحاظ پرداخت زکات جزو استان‌های برتر کشور است و امسال تاکنون ۳۹۵ میلیارد زکات در استان جمع‌آوری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ میلیارد ریال نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز در سطح استان جمع‌آوری شده است، افزود: در سالجاری ۳۷ میلیارد ریال صدقه نیز جمع‌آوری شد.

 

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری با سپاه بیت‌المقدس گفت: براساس این تفاهمنامه ساخت ۵۰۹ واحد برای مددجویان کمیته امداد استان در دستور کار است.

 

مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد: تاکنون ۴۰۴ واحد از واحدهای مسکونی مورد نظر تفاهنامه کمیته امداد و سپاه کردستان واگذار شده است.

 

شیخی‌زاده مشارکت خیرین در کمک به مددجویان کمیته امداد و نیازهای متعدد آنان را مهم دانست و گفت: یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد کردستان توسعه مشارکت‌های مردمی است.

 

در حال حاضر ۷۳ هزار و ۴۹۳ خانوار با ۱۵۳ هزار و ۴۵۳ نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند و ۳۲ هزار و ۸۰۲ خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان را خانواده‌های با سرپرست زن تشکیل می‌دهند.

 

کد خبر 1013714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha