کمک ترکیه برای تکمیل یک مرکز اسلامی در مونته نگرو

آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه (تیکا) به یک مرکز اسلامی در مونته نگرو به منظور تکمیل ساخت آن تجهیزات ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ترک پرس، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه (تیکا) در بیانیه ای اعلام کرد: این آژانس مرکز اسلامی « Munira» در شهر اولتسینی در مونته نگرو را مجهز کرد. بیشتر ساکنان این شهر را مسلمانان بوسنی تشکیل می دهند.

 

در این بیانیه آمده است: تجهیزات ارایه شده به این مرکز کمک می کند تا ساخت آن را تکمیل کند. ساخت این مرکز به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده بود. مساحت ساختمان این مرکز 600 مترمربع است.

 

براساس این بیانیه، دین و نهادهای دینی از مهمترین عواملی است که در انسجام و یکپارچگی مسلمانان در مونته نگرو کمک می کند. همان‌ گونه که در کل بالکان این چنین است.

 

این آژانس اعلام کرد: اتحادیه اسلامی در مونته نگرو فعالیت های مهمی را برای حمایت از ارزش های دینی و فرهنگی مسلمانان در این کشور انجام می دهد.

 

براساس این بیانیه، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه از زمان افتتاح دفتر خود در سال 2007 میلادی در مونته نگرو، در تکمیل نزدیک به یک‌صد پروژه در این کشور همکاری کرده است.

 

تیکا در سال 1992 میلادی تاسیس شد. این آژانس حامی و هماهنگ کننده اصلی برای بسیاری از پروژه های خیرخواهانه در سراسر مناطق جهان است.

 

کد خبر 1013939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha