اجرای ۲۵۰ طرح مدرسه سازی در استان لرستان

غفوری نژاد گفت: در قالب طرح آجر به آجر ۲۵۰ طرح مدرسه سازی با رویکرد احداث ۵۰۰ کلاس درس در استان لرستان در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امیر غفوری نژاد» امروز(21 دی) در سخنانی، اظهار داشت: طرح آجر به آجر با مشارکت خیرین در راستای رفع مشکلات آموزشی بویژه در مناطق محروم آغاز شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، افزود: در قالب طرح آجر به آجر 250 پروژه آموزشی با رویکرد ساخت 500 کلاس درس در استان آغاز شده است.

 

وی اذعان داشت: لرستان از نظر مشارکت خیران مدرسه ساز و کمک های مردمی در طرح آجر به آجر، جزو استان های برتر کشور است

 

غفوری نژاد با اشاره به مشارکت خوب خیرین در طرح آجر به آجر، بیان کرد: تعداد 300 کلاس درس از مجموع 500 کلاس درسی استان توسط خیرین احداث می شوند.

 

وی همچنین به مشارکت خوب بانوان در طرح آجر به آجر اشاره کرد و اذعان داشت: بانوان خیر در عرصه مدرسه سازی حضوری موثر دارند.

 

غفوری نژاد ادامه داد: هم اکنون تعداد قابل توجهی از خیرین مدرسه ساز را بانوان تشکیل می دهند و حضور بیشتر این قشر، بیش از پیش سبب نهادینه شدن فرهنگ وقف در سیستم آموزشی کشور خواهد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: امسال ۴۲ مدرسه استان تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز پنج متر و ۳۳ سانتیمتر است که در مقایسه با سرانه کشوری جایگاه مطلوبی داریم اما در مقایسه با استاندارد هشت متر و ۳۴ سانتیمتر، فاصله قابل توجهی وجود دارد.

کد خبر 1013996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha