دانش‌آموزان باید موضوعات را عالمانه بررسی کنند

اسماعیلی گفت: دانش‌آموزان باید موضوعات را عالمانه بررسی کنند و از خردمندان در تجزیه و تحلیل مسائل بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی» در نشست اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی فارس و نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور گفت: دانش‌آموزان باید موضوعات را عالمانه بررسی کنند و از خردمندان در تجزیه و تحلیل مسائل بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: توجه به اسناد مجلس‌های پیشین مجلس دانش‌آموزی و پیگیری مسائل طرح شده توسط نمایندگان سابق حائز اهمیت است و با مطالعه ای که بر روی اسناد پیشین مجلس کرده‌ام برخی از مشکلات را شاه کلید می‌دانم که به کمک شما قابل بررسی و رفع شدن هستند که بحران کنکور یکی از این مشکلات است.

وی اضافه کرد: کنکور چند وجهی است و  منابع بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان و جامعه را به خود اختصاص داده است و موجب شده تا روش‌های تدریس ما تحت شعاع آن قرار گیرد و از دانش‌آموزان می خواهیم به دنبال راه‌هایی برای رهایی از این بحران باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: گاهی نیاز نیست به کارهای جدبد بپردازید بلکه توجه به فعالیت‌های پیشینیان و ادامه مسیر آنان تا رسیدن به نتیجه موثرتر است و بحث استرس زدایی از مدرسه با استفاده از ارائه راهکارهایی در روش تدریس و استرس زدایی از فضای کلاس و بحران هویت و توجه به مسائل اجتماعی و هویتی دانش‌آموزان که در اسناد مجلس‌های پیشین موجود است را به دانش‌آموزان توصیه می کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید منشا بسیاری از مشکلات را یافته و آن‌ها را اصلاح کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال‌های گذشته نگران انتخابات های دانش‌‌آموزی بودم چون دانش‌آموزی را می‌دیدم که وعده‌های پوچ می‌دهد ولی رای می‌آورد و این را ضعف از تفکر انتقادی می‌دانستم اما امسال با پیگیری انتخابات مجلس دانش‌آموزی متوجه شدم که دانش‌آموزان ما رشد کرده‌اند و دیگر با وعده های پوپولیستی و شعارگونه  گول نمی خورند و خوشبختانه وعده‌های پوپولیستی و شعارزدگی از جو مجلس دانش‌آموزی دور شده است.

وی عنوان کرد: اصل دموکراسی، برگزاری انتخابات نیست بلکه اصل آن تفکیک قوا و حاکمیت کامل قانون است به طوری که قانون دل بخواهی نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: کار تیمی اگر برای رسیدن به اهداف عالی نباشد، خودش خطرناک است وگرنه کار تیمی تبدیل به لابی‌گری می شود و همواره باید خرد جمعی با جمعی خردمند صورت گیرد تا حاصل آن شکوفایی و بالندگی باشد.

کد خبر 1014055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha