کودکان یاقوت از سردار سلیمانی و شهید فخری زاده می گویند

رنجبر با اشاره به جشنواره جایزه ملی خلاقیت ذهن کارآفرین کودک ثروت سازی گفت: در این جشنواره کودکان به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده آثار خود را ارایه می دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع جهاد دانشگاهی با کمک موسسه کودکان ثروت ساز تهدیدات ایام کرونایی را برای کودکان تبدیل به فرصت کرده است. از این رو در جهت تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان 5 تا 14 سال   جشنواره جایزه ملی خلاقیت  ذهن کودک کارآفرین ثروت ساز برگزار می شود. در این محورهای این جشنواره به شخصیت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و شهید دانشمند «محسن فخری زاده» نیز توجه شده است.

درباره جزییات بیشتر این جشنواره با «علی رنجبر» ز به گفتگو پرداختیم که در زیر می خوانید:

درباره جشنواره جایزه ملی خلاقیت ذهن کارآفرین کودک ثروت ساز توضیحاتی را بدهید؟

فراخوان ثبت نام  جشنواره جایزه ملی خلاقیت ذهن کارآفرین کودک ثروت سازی از آذرماه سال جاری آغاز شده است و کوکان 5 تا 14 سال می توانند  تا پایان روز 22 بهمن ماه در این جشنواره ثبت نام کنند و تا اردیبهشت ماه سال 1399 آثار را  به سایت www.festival.managerkids.ir  ارسال کنند.  

درباره محورهای این جشنواره هم بگویید؟

در شش زمینه این جشنواره برگزار می شود و در نهایت به بهترین ایده جایزه داده می شود. ایده های کارآفرینی و خلاقانه، پژوهش های پزشکی، فعالیت های ادبی، گردشگری و بوم گردی، آزمایشگاهی و اختراع و دست سازه ها از زمینه هایی است که کودکان می توانند شرکت کنند.

در این جشنواره  به شخصیت های الگو ساز همانند سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن  فخری زاده از نگاه کودکان توجه شده است.

در بخش های این جشنواره به چه محورهایی توجه شده است؟

در بخش پژوهش های پزشکی یا همان مدافعان کوچک سلامت باید به راهکارهای کودکانه در رابطه با راه های مقابله با کرونا در قالب ویدیوی خلاقانه توجه شود و یکی دیگر از محورها تذکر مودبانه کودکانه به بزرگترها در جهت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی است که باید در قالب ویدیو دو الی سه دقیقه ای ساخته شود.

 

عکس های خلاقانه در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، خلاقیت در زمینه ایده های پزشکی دوران کرونا از قبیل طراحی لباس های پرستاری جدید، لباس های پزشکی جدید، ماسک، شیلد با طرح های کودکانه و جذاب در قالب ویدیو، عکس، داستان، مقاله و دست سازه  ارایه شود.

در بخش دست سازه ها ساخت صنایع دستی و فرهنگی خلاقانه، تولید و فروش گل و گیاه، اوریگامی، کاردستی های علمی در سازه های ورزشی کودکانه مورد توجه است که کودکان باید هنگام ساخت ویدیویی دو الی سه دقیقه بسازند و یک عکس کامل شده از هم اثر گرفته شود.

 

در بخش ایده های جذاب کارآفرینی به ارایه ایده های کارآفرینانه در قالب فروشگاه های بازی و راهکارهای نوین کسب و کار، ساخت اپلیکیشن و فروشگاه های مجازی توجه می شود.

 

در ایده های خلاقانه فعالیت های فرهنگی هنری همانند استندآپ کمدی با موضوع کرونا، موسیقی و خوانندگی، سخنرانی و آموزش دروس مدرسه از محورها است.

در فعالیت های ادبی نیز احساس واژه ها در قالب شعر کوتاه و شعر طنز در زمان کرونا، داستان نویسی در قالب داستان کوتاه، پرداختن به شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی از نگاه کودکان مورد توجه قرار می گیرد.

 

در فعالیت های آزمایشگاهی و اختراع که با عنوان یادبود شهید «محسن فخری زاده» برگزار می شود، اختراع، آزمایش های ساده با کمک والدین و ساخت لوازم الکترونیکی مد نظر است.

 

در بخش گردشگری و بوم گردی نیز ارایه راهکارهای کودکانه جذب گردشگر در زمان پس از کرونا با توجه به استان و شهرستان و شهر مستقر، ارایه راهکارهای کودکانه در زمینه طراحی و فروش لوازم محلی در زمان کرونا و ارایه راهکارهایی که در زمینه طراحی و فروش سوغاتی های استان مد نظر است.

 

در این جشنواره محور های دینی هم دارید؟

 

در حاشیه این مسابقه نیز بخش کودکان با معرفت نیز داریم که به تلاوت قرآن کریم، حفظ قرآن، مداحی و چاوشی خانی، تواشیح و سرود توجه می شود.

 

در هر بخش چه تعداد برنده مشخص می شود؟

 

از هر موضوع در هر بخش از هر گروه سنی سه نفر یا سه تیم به عنوان نفرات برتر معرفی می شوند. از بخش کودکان با معرفت نیز بابت هر موضوع سه نفر یا سه تیم انتخاب خواهند شد. همچنین در هر یک از هفت بخش مسابقه انتخاب قهرمان قهرمانان هر بخش در روز جشنواره توسط داوران انجام می شود.

 

به کلیه شرکت کنندگان در این جشنواره گواهی نامه دو زبانه معتبر اعطا می شود و از ایده های آنها در جهت تجاری سازی با کمک ارگان های مختلف حمایت خواهد شد. 

 

کد خبر 1014190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha