تفکیک زباله از مبدا در بندر آستارا جدی گرفته شود

صابر با بیان اینکه موضوع زباله، به دلیل گردشگر پذیر بودن شهرستان آستارا و نزدیکی به دریا اهمیت ویژه ای دارد، گفت: تفکیک زباله از مبدا باید در شهرستان آستارا جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۲۳ دی) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: تفکیک زباله از مبدا باید در شهرستان آستارا جدی گرفته شود.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر لوندویل و روستاهای بخش مرکزی و لوندویل جدی گرفته نمی شود، افزود: تفکیک پسماند از مبدا باعث کاهش زباله ورودی به محل دفن می شود.

 

وی از بخشداران مرکزی، لوندویل و دهیاران خواست در راستای ترویج مدیریت پسماند و طرح تفکیک پسماند از مبدا برنامه ریزی کنند.

 

صابر با اشاره به اینکه موضوع زباله، به دلیل گردشگر پذیر بودن شهرستان آستارا و نزدیکی به دریا اهمیت ویژه ای دارد، گفت: مسئولان و دوستداران طبیعت در راستای مدیریت پسماند همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی محل دفن زباله آستارا مصوب شده است، افزود: از این اعتبار مصوبی، ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا در اداره ها، هتل ها، رستوران ها و مدارس تاکید کرد و گفت: اگر ادارات و واحدهای مذکور زباله های خود را تفکیک نکنند در مرحله اول تذکر و در صورت تکرار زباله های آنان را جمع آوری نکنند.

 

*ساماندهی محل دفن زباله در فاز اول به پایان رسیده است

«جواد معیتی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: ساماندهی محل دفن زباله در فاز اول به پایان رسیده است.

 

شهردار بندر آستارا با بیان اینکه محل دفن زباله این شهرستان ۱۵ هکتار مساحت دارد، افزود: چهار هکتار از محل دفن به کنترل شیرابه اختصاص پیدا کرده که در فاز دوم اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مرحله چهارم طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر آستارا آغاز شده است، تصریح کرد: در قالب این طرح آموزش های لازم به شهروندان در رابطه با نحوه تفکیک زباله داده می شود.

 

معیتی با بیان اینکه در رابطه با تبدیل زباله به انرژی و کمپوست با شرکت های مربوطه جلساتی برگزار شده اما نتیجه ای به دنبال داشته است، گفت: خریداری دستگاه زباله سوز برای محل دفن زباله آستارا مدنظر باشد.

 

*تفکیک زباله از مبدا در ۹۰ درصد خانه های آستارا انجام می شود

«وحید مصطفی دوست» نیز در این جلسه،اظهارکرد: تفکیک زباله از مبدا در بیش از ۹۰ درصد خانه های شهر آستارا انجام می شود.

 

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست بندر آستارا با بیان اینکه در ۶ ماه اول روزانه ۱۲۰ تن و ۶ ماه دوم ۱۰۰ تن زباله در آستارا تولید می شود، افزود: دفن زباله آلودگی های زیست محیطی برای شهرستان آستارا ایجاد می کند.

 

مصطفی دوست خاطرنشان کرد: از پتانسیل مجری طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر آستارا در راستای اجرای این طرح در روستاها بهره گرفته شود.

 

 

کد خبر 1014893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha