روایت استاد صادقی غیر از آفرینش اثر هنری، خود هنر است

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» عنوان کرد: روایت استاد حبیب‌الله صادقی غیر از آفرینش اثر هنری، خود هنر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، «حجت الاسلام محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه تنی چند از مسئولان این سازمان، عصر سه‌شنبه، 23 دی از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» دیدار کرد. در این دیدار که با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر صورت گرفت، استاد حبیب‌الله صادقی تابلوهایی را که از دلاوری‌های سردار بزرگ ایران به تصویر کشیده، تفسیر کرد.

در ادامه این دیدار «حجت الاسلام محمد قمی»، ضمن قدردانی از این اثر فاخر هنری عنوان کرد: آثار بسیاری به برکت وجود حاج قاسم خلق شده که نمایانگر اتصال به عالم است. چراکه خود حاج قاسم از محبان ائمه به‌شمار می‌رفت و وجودشان منشاء خیر بسیار بود و از زمان شهادت ایشان آثار بسیاری از ایشان خلق شده از سردیس تا اشعار و ... که همگی دارای ارزش معنوی است.

وی به آثاری که در این مدت کوتاه توسط استاد صادقی خلق شده اشاره و افزود: ما از گذشته‌های دور با آثار استاد صادقی آشنا هستیم و ایشان به دلیل آثار فاخر انقلابی که دارند همیشه در دل انقلابیون نیز دارای ارزش و اعتبار فراوان بوده و همواره برای ما مانند هنرمندی اسطوره‌ای قلمداد می‌شوند. در واقع روایت استاد صادقی غیر از آفرینش اثر هنری، خود هنر است و اتصالی که ایشان دارند، همواره منشاء فایده و برکت بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همین زمینه افزود: با افتخار و اشتیاق، اهل هنر دنبال کننده آثار شما - استاد حبیب‌الله صادقی- هستند و شجره طیبه هنر انقلابی، محصولاتی است که باید با جون و دل ستود که حاصل اتصال روحی و حال معنوی‌تان است. همواره سپاسگزار حمایت و همراهی‌تان در هنر انقلابی هستیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: حضرت آقا برای تمامی آثاری که با موضوع سردار سلیمانی است، ارزش و اعتبار فراوان قائلند و انشالله این اثر را آسمانیان می‌بینند و تحسین می‌کنند و چشم‌روشنی برای حضرت آقا خواهد بود.

حجت الاسلام قمی همچنین از نمایشگاه «سرو بلند انقلاب اسلامی» که حاصل کارگاهی با همین عنوان در سال گذشته با همکاری فرهنگستان هنر و دانشگاه اسلامی ایرانی استاد فرشچیان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، دیدار کرد.

کد خبر 1015202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha