اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام برگزار می شود

خودآموز با بیان اینکه اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان ایلام برگزار می شود، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۳۰ بهمن ماه سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی استان ایلام و تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهی فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور برگزار می شود.

«عمران خودآموز» با بیان اینکه کالاهای فرهنگی، اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و  دست‌سازهای سنتی از بخش های این جشنواره است، یادآور شد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کندگان صنایع خلاق، رونق بازار مصرف کالاهی فرهنگی داخل کشور و معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی از دیگر اهداف مهم این  جشنواره است.

 

وی  با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند از طریق سامانه www.jawezehfiroozeh.ir برای ثبت نام آثار خود اقدام کنند، ابراز کرد: آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره ۳۰ بهمن ماه سال جاری خواهد بود و اختتامیه آن نیز در نیمه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: علاقه مندان می توانند برای تحویل آثار خود به ایلام، انتهای حیابان طالقانی، پاساژ مرادبیگی، طبقه دوم، دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شمار  تلفن ۰۹۱۸۶۱۶۷۱۶۵ تماس حاصل کنند.

 

خودآموز تصریح کرد: این جشنواره با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه جایزه فیروزه و موسسه فرهنگی و هنری شاهکار عصر ایلام برگزار می شود.

 

وی بیان کرد:  رشد روز افزون محصولات فرهنگی به لحاظ هویتی و اقتصادی در جهان، کالای فرهنگی را به کالای استراتژیک تبدیل  کرده است که مورد توجه دولت‌ها و حاکمیت‌ها قرار گرفه است و از طرفی پیشینه کهن و  تاریخی فرهنگ و آداب و رسوم ایران برکسی پوشیده نیست و ایرانیان در پرتو تمدن اسلامی همواره زمینه‌ساز بالندگی دیگر ملت‌های مسلمان بوده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تاکید بر لزوم پاسداشت و برنامه ریزی برای حفظ دستاوردهای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، خاطرنشان کرد: رویدادهایی  مانند جشنواره کالاهای فرهنگی می توانند، مجالی برای حضور و رشد و بالندگی در حوزه کالاهای فرهنگی باشد.

 

 

 

کد خبر 1015656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha