هدف مؤسسه قرآن و ولایت، تقویت گردشگری مذهبی آران و بیدگل است

مدیر موسسه مهد قرآن و ولایت آران و بیدگل گفت: این موسسه تلاش دارد با دریافت مجوز گردشگری مذهبی، در جهت تقویت و انسجام بیشتر این حوزه فعالیت کند.

حجت الاسلام حجت الله جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل طی بازدید اخیر از موسسه مهد قران و ولایت، در خصوص صدور مجوز گردشگری قرآنی ومذهبی وهمچنین مجوز ایجاد اقامتگاه گردشگری از سوی این موسسه قول همکاری داد.

 

مدیر موسسه مهد قرآن و ولایت شهرستان آران و بیدگل افزود: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل در این بازدید فعالیت ها وتوانمندی های این موسسه درحوزه گردشگری مذهبی وقرآنی را ستود و از صدورحکم مشاورفرهنگی وقرآنی و مذهبی در حوزه گردشگری از سوی فرماندار این شهرستان برای مدیرموسسه مهدقران کریم و ولایت آران وبیدگل خبر داد.

 

جلالی به ظرفیت بالای شهرستان آران و بیدگل در حزوه گردشگری مذهبی اشاره کرد و افزود: آران و بیدگل به عنوان پنجمین شهرستان مذهبی کشور می تواند میزبان تورهای فرهنگی و قرآنی در طول سال باشد، لذا موسسه مهد قرآن و ولایت تلاش دارد در جهت تقویت و انسجام بیشتر در این حوزه  فعالیت کند.

 

مدیر موسسه مهد قران و ولایت آران و بیدگل تصریح کرد: برگزاری تورهای گردشگری فاخر ویژه قرآنیان سراسرکشور و موسسات فرهنگی، مساجد و کانون های فرهنگی، طلاب و خانواده معظم شهداء وایثارگران، بهره مندی از امکانات موسسه مهد قرآن در میزبانی از گردشگران مذهبی، ایجاد محیط مناسب جهت اقامت گردشگران مذهبی از جمله اهداف راه اندازی مجموعه گردشگری قرآنی در این موسسه است.

 

جلالی افزود: وجود ۴۲ بقعه متبرکه و ۷۰ امامزاده عظیم الشان در شهرستان آران و بیدگل و آیین ها و مراسم عزاداری سنتی مذهبی این شهرستان، جذابیت خاصی برای گردشگران مذهبی دارد و باید در زمینه توسعه آن برنامه ریزی کرد.

 

این فعال قرآنی بیان داشت: توجه به فرهنگ گردشگری مورد تأکید اسلام و قرآن می تواند به صدور فرهنگ مذهبی این منطقه منجر شود و به توسعه آن کمک کند.

 

مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت آران و بیدگل به واسطه فعالیت‌های مداوم در آموزش قرآن آموز و ترویج فرهنگ قرآنی از سال ۱۳۸۲ در چندین سال پیاپی رتبه نخست استان اصفهان و در سال ۱۳۸۷ هم رتبه نخست کشور را در زمینه فعالیت های قرآنی کسب کرده است./

کد خبر 1016076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha