ولایت شرط مهم تحقق عدالت در جامعه است

حجت الاسلام شمس الدین گفت:حضرت فاطمه (ع) تاکید کردند، اگر زمام امور جامعه در دست امام و ولی جامعه باشد عدالت جاری می شود و مردم به حق خود می رسند.

حجت الاسلام «سیدعبدالجواد شمس الدین» امروز(دوشنبه، ۲۹ دی) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: مسئله ولایت در هدایت، سعادت انسانها، زمام اداره جامعه و ائمه جایگاه بسیار والایی دارد.


امام جمعه انزلی اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به واسطه شرایطی که پس از سقیفه در جامعه پدید آمد این اصل مهم الهی و دینی مورد غفلت و تغافل قرار گرفت.


وی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) برای ثبت شدن مسئله مهم ولایت و تحقق اوامر الهی در تاریخ و تخلفی که در این امر مهم صورت گرفت بسیار شجاعانه و حماسی در صحنه حضور یافت.


‌شمس الدین افزود: ایشان معارف اسلامی، فرائض الهی، جایگاه پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی را برای مردم برشمرده و لزوم تمسک به قرآن کریم برای هدایت انسانها و جلوگیری از ضلالت و بازگشت به دوره جاهلیت، غصب فدک و جانشینی امیرالمومنین علی (ع) که از طرف پروردگار متعال به حضرت علی داده شده بود را به گوش آیندگان رساند.
 

وی با بیان اینکه ظلم در جامعه پایدار نبوده و جامعه در مسیر سعادت دنیوی و اخروی حرکت می کند تصریح کرد: انسانها می توانند در جامعه ای که تحت ضمامت ولی الهی است مراحل رشد و کمال خود را که هدف اصلی از خلقت انسان است بپیمایند و بدین ترتیب به مراتب بالایی از تعالی و رشد دست یابند.


وی با تاکید بر اینکه باید آنچه قرآن کریم و سیره معصومین و به ویژه فاطمه زهرا(س) می فرمایند را مورد تاسی قرار دهیم خاطرنشان ساخت؛ اگر مردم جامعه تبعیت حقیقی، کافی و کامل از ولی الهی چه در ظهور ولی عصر (عج)و چه در زمان غیبت ایشان که زمام امور در دست ولی فقیه می باشد، دست یابند و اگر این متابعیت و همدلی بین مردم ایجاد شود در همه زمینه ها قطعا جامعه اسلامی جامعه ای مقتدر، موفق و رو به رشد در عرصه های مقابله با مستکبرین خواهد بود.

کد خبر 1016513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha