تقویت سواد رسانه ای یکی از الزامات توفیق در گام دوم انقلاب است

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اهمیت روزافزون رسانه و فضای مجازی در دنیای کنونی، تقویت سواد رسانه ای در جامعه یکی از الزامات مهم توفیق در گام دوم انقلاب است.

«رفیع الدین اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با تأکید بر اهمیت و ضرورت آموزش سواد رسانه ای در کشور ابراز داشت: به لطف الهی در سال های اخیر، تحرکات و فعالیت های خوبی را در رابطه با آموزش سواد رسانه ای شاهد بوده ایم که نوید بخش تحولات مطلوب تری در آینده است، اما با این حال باید توجه داشته باشیم که بسنده کردن به این میزان با توجه به فوریت و اهمیت موضوع، به هیچ وجه کافی نیست.

 

 

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه افزود: آن چه مسلم است این که در دنیایی زندگی می کنیم که روز به روز بر دامنه ی استفاده از رسانه و فضای مجازی افزوده می شود و همچنین به جهت تأثیر بسیار بالای رسانه های نوین بر افکار عمومی نمی توانیم از این مباحث غافل بمانیم، از این رو اهتمام نسبت به آموزش سواد رسانه ای به منظور ارتقای توانمندی های اعضای جامعه در مواجهه با رسانه و پیام های آن یک ضرورت انکار ناپذیر به شمار می رود.

 

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: به خصوص ما در راستای عملیاتی کردن اهداف گام دوم انقلاب در عرصه رسانه نیاز به عنایت به این مهم داریم و لذا آموزش سواد رسانه ای می بایست برپایه ارزش ها و آرمان های دینی و انقلابی روز به روز توسعه پیدا کند، چرا که از رموز مهم توفیق ما در جنگ رسانه ای و فرهنگی با دشمن همین مساله است.

 

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به رویکرد بومی و متناسب با اقتضائات زمانه در بحث آموزش سواد رسانه ای گفت: در کنار توجه به مقوله پژوهش و آموزش در این زمینه، ما باید رویکرد مهارتی نیز داشته باشیم، به این معنا که سازو کارهای آموزشی ما در نهایت منجر به تقویت مهارت های افراد در مواجهه با انبوه پیام های رسانه ای شود.

 

اسماعیلی در خاتمه از نهادها و دستگاه های فرهنگی و مرتبط با عرصه رسانه خواست در زمینه ترویج آموزش های سواد رسانه ای به میدان بیایند و هر یک به سهم خود در این زمینه مشارکت فعال و اثرگذار داشته باشند.

کد خبر 1016579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha