کلینیک تخصصی طب کار در رفسنجان گشایش یافت

کلینیک تخصصی طب کار، به منظور انجام آزمایشات و تست های ضروری نیروی کار در رفسنجان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ مجید فصیحی هرندی دوشنبه ( 29 دی ) در این آیین بیان کرد: راه اندازی نخستین کلینیک طب کار، گام خوب و اساسی در رفسنجان است که می تواند برای نیروهای بخش دولتی و خصوصی خدمات ارائه دهد.

 

 

فرماندار رفسنجان افزود: بهداشت در همه جا مهم است چه در محیط خانه، چه اجتماع و چه محیط کار؛  باید به آن اهمیت داد، در محیط کار، آن نیروی کاری ارزش بالایی دارد که از سلامتی و تندرستی برخوردار باشد و بتواند 20 تا 30 سال برای  یک کارگاه، کارخانه، سازمان و ... کار و تلاش کند.

 

 

 

وی ادامه داد: نظارت و ارزیابی سلامتی کارکنان که در فواصل زمانی خاصی انجام می گیرد قبلاً در رفسنجان توسط مرکز بهداشت انجام می شد که امروز شاهد این هستیم شخصی از رفسنجان با کسب تخصص ها و آموزش های لازم در این حیطه توانسته است نخستین کلینیک طب کار را جهت ارائه خدمات برای قشر نیروی کار راه اندازی کند تا نظارت های سلامتی نیروی کار را برای افراد در بدو استخدام، حین کار و افرادی که در حال بازنشسته هستند انجام دهد.

 

 

 

دکتر نازیلا اسلامی هم در این آئین بیان کرد: این کلینیک خدماتی شامل انجام معاینات بعد از استخدام، برای شاغلینی که کارشان را شروع می کنند و انجام معاینات دوره ای یا سالیانه برای کارگران، کارمندان و افرادی که در محیط های مختلف کارگاه ها، کارخانه ها، ادارات مشغول به فعالیت هستند ارائه می شود.

 

 

 

مسئول کلینیک طب کار رفسنجان افزود: کارفرمایان موظف هستند که برای نیروی کار خود پایش سلامتی را انجام دهند و این افراد به کلینیک ارجاع داده می شوند و چنانچه شخصی  مشکل جسمی داشته باشد به متخصص ارجاع داده می شود تا درمان را شروع کند و  با سلامتی به فعالیت و کار مشغول  شود.

 

 

 

وی خدمات این مرکز را از صفر تا صد عنوان و خاطرنشان کرد: معاینات و انجام آزمایش خون، شنوایی سنجی، تست ریه و بینایی صورت می گیرد و در نهایت ارزیابی و اظهار نظر می شود.

کد خبر 1016699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha