اشتباه در حوزه سلامت قابل بخشش نیست/ لزوم تکیه بر توان داخلی

احمدی زاده با بیان اینکه اشتباه در حوزه سلامت قابل بخشش نیست و بازی با جان مردم است، گفت: در حال حاضر بهترین گزینه تکیه کردن بر توان داخلی است چرا که باید از لحاظ علمی و استانداردها واکسن آمریکا «فایزر» مورد بررسی قرار گیرد.

 دکتر «سیدسعیدرضا احمدی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به تلاش شبانه روزی نخبگان و جوانان قابل اعتماد جامعه اظهار کرد: با تجریه 90 ساله ایران در ساخت واکسن به زودی واکسنی مطمئن در اختیار افراد جامعه قرار می گیرد.

 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دانش و تکنولوژی را خود به دست آوریم چرا که دیگر کشورها آن را به ما نمی دهند، افزود: علی رغم اینکه دشمنان می گویند در کنار مردم هستیم این حرف دروغی بیش نیست.

 

وی یادآور شد: دشمنان نه تنها در این مورد بلکه در هیچ موردی در کنار ملت ایران نبودند آن ها به دنبال منافع خود هستند حتی در این بزنگاه که جان مردم در خطر است هم پای کار نیستند و نبودند.

 

وی تاکید کرد: تحریم برای جمهوری اسلامی امر جدیدی نیست هر زمان مسئول و دانشمندی ایرانی کار خود را درست انجام دهد دشمنان ما را تحریم می کنند.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان گریزی به سخنان امام راحل زد و گفت: بنا به فرمایشات امام راحل هر جا دشمنان، شیطان بزرگ و آمریکا با شما هم سو شدند بدانید که کار شما مشکل دارد پس اقدامات اخیر آمریکا نشان می دهد کار جوانان و نخبگان ایرانی برای ساخت واکسن داخلی درست است.

 

احمدی زاده با بیان اینکه سابقه واکسن سازی در کشور قوی است، افزود: اگر در این راه درصدی هم موفقیت داشته باشیم باز هم استقبال زیاد است و تاکنون افراد زیادی داوطلب تست این واکسن داخلی شدند چرا که به نخبگان داخل اطمینان دارند.

 

وی گریزی به سنوات گذشته زد و گفت: در گذشته بارها در موارد مختلف، برخی کشورها خون های آلوده برای ما ارسال کردند و ممکن است، اکنون نیز واکسن آن ها به درجه علمی نرسیده باشد و اشتباهی صورت گیرد پس نمی توان مردم را به عنوان نمونه آزمایشگاهی در اختیارشان قرار داد.

 

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه اشتباه در این زمینه قابل بخشش نیست و بازی با جان مردم است، یادآور شد: در حال حاضر بهترین گزینه تکیه کردن بر توان داخلی است چرا که باید از لحاظ علمی و استانداردها واکسن آمریکا «فایزر» مورد بررسی قرار گیرد.

 

احمدی زاده تصریح کرد: تحریم ها راه به جایی نمی برد و قسمتی از تحریم ها برای ما فرصت است و باعث افزایش توان و تجربه نخبگان و دانشمندان ایرانی می شود.

 

 

 

کد خبر 1017193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha