کانون‌های مساجد زمینه‌ساز جذب جوانان به سمت فعالیت‌های مسجدی هستند

براتی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های مسجدی نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، «حسین براتی» مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یکم بهمن ماه در ششمین جلسه توجیهی_آموزشی مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان که با موضوع ایران قوی و به صورت مجازی با شرکت شبکه رابطین فهما استان برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد نقش موثری دارند و با توجه به رسالتی که بچه‌های مسجدی دارند، همواره تلاش می‌کنند مراودات خود را با مسجد همچنان حفظ کنند.

 

وی با بیان اینکه سامانه بچه‌های مسجد ظرفیتی برای حفظ مراودات بچه‌های مسجدی با مساجد است، اعلام کرد: اعضای شبکه رابطین با وجود تمامی مشکلات، همواره پای کار بودند که این جای تقدیر و قدردانی از تلاش‌های این عزیزان دارد.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه با مشکلات کانون‌های مساجد غریبه نیستیم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مشکلاتی که کانون‌های مساجد دارند را به بهترین نحو ممکن مرتفع کنیم و با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم در سال 1400 و طرح ملی فهما 2 شرایط خوبی برای کانون‌های مساجد کشور فراهم شود.

 

براتی با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان طرح ملی ایران قوی عنوان کرد: از اعضای شبکه رابطین فهما درخواست می‌کنیم، با توجه به ضرورت‌های پیش‌رو و اتمام زمان پیش بینی شده برای طرح ملی ایران قوی، تلاش کنند زمینه کسب امتیاز برای کانون‌های مساجد استان را بیش از پیش فراهم کنند.

 

وی به مشکلات پیش روی کانون‌های مساجد و شبکه رابطین نیز اشاره کرد و افزود: اگر امروز در کردستان هستیم به دلیل این است که از نزدیک مسائل و مشکلات کانون‌های مساجد را لمس کنیم و مشکلاتی از جمله مشکل اینترنت، کمبود اعتبارات، تجهیزات و زیرساخت‌ها را ببینیم تا در جلسات شورای مدیران ستاد برای رفع و کاهش این مشکلات چاره اندیشی شود.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از اعضای شبکه رابطین خواست مشکلات را ناامیدانه مطرح نکنند و با تلاش مضاعف‌تر پای کار باشند و چراغ کانون‌های مساجد را همچون گذشته روشن نگه دارند.

 

براتی سامانه بچه‌های مسجد را از راه‌های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد عنوان کرد و یادآور شد: سامانه بچه‌های مسجد ابزاری برای احیای کارکردهای مساجد است و برای نگه داشت این کارکردها بایستی با تعامل و همفکری مشکلات موجود را طرح موضوع کرد و برای آن چاره اندیشی کرد تا سرانجام مرتفع شود.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین تاکید کرد: وجود مشکلات پیش روی کانون‌های مساجد نباید باعث شود حرکت ما متوقف شود و لازم است با تعامل حرکت کنیم و روحیه امیدوارانه را به جامعه مخاطب انتقال دهیم. 

 

دکتر براتی با اشاره به ادامه طرح فهما 2 در سال 1400 یادآوری کرد: نگاه و برنامه‌ریزی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال آینده در بستر این طرح‌ها خواهد بود.

کد خبر 1017759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha