فساد نباید در نظام اداری و سازمان‌ها لانه کند/  همه بخش‌های نظام باید خود را برای اجرای عدالت موظف بدانند

آیت الله رئیسی با تأکید براینکه فساد مطلقاً نباید در نظام اداری و سازمان‌ها لانه کند گفت: مسئولان بیش از همه باید در این مورد حساس باشند، لذا ما امروز معتقد هستیم که حتی اندکی فساد هم قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در شورای اداری استان سمنان ضمن بیان اینکه راهکارها را باید در نظام اداری اصلاح کرد، گفت: کارکنان ما به خوبی نظام اداری را می‌شناسند و می‌توانند گاهی به سرعت کاری را انجام دهند و گاهی هم می‌توانند با یک نگاه گره‌هایی هم در کار بیندازند لذا مردم امروز از نظام اداری ما می‌خواهند که کارها را ضمن اینکه قانون‌مند انجام می‌دهند، بر مردم سهل و آسان کنند و این سخن درستی است.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به امکان تضییع حقوق مردم در تطویل امور اداری، گفت: قانون باید اجرا شود اما آیا باید یک عمر طول بکشد تا فردی برای احقاق حق خودش یا گرفتن یک استعلام از یک هفت خوان کامل عبور کند؟ برخی طولانی شدن کارها موجب تضییع حق مردم می‌شود که در ادارات موجب گلایه مردم است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی و یا هر فعالیتی می‌بایست با نظارت و کنترل همراه و جلوی فساد گرفته شود، تاکید کرد: فساد مطلقاً نباید در نظام اداری و سازمان‌ها لانه کند و مسئولان بیش از همه باید در این مورد حساس باشند، لذا ما امروز معتقد هستیم که حتی اندکی فساد هم قابل قبول نیست.

 

نظام اداری عادلانه باید پیگیری شود

آیت الله رئیسی با تأکید براینکه نظام اداری سالم باید یک صفحه سفید خدمتگزاری برای مردم باشد ادامه داد: نباید گذاشت که توسط یک کارمند فاسد لکه سیاهی بر آن بگذارد که این در اصل می‌توان گفت تضییع حقوق کارکنان صدیق همان مجموعه اداری است که با سلامت کار می‌کنند و سپس تضییع حقوق مردم را شامل می‌شود.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عدالت مسئله بسیار مهمی است که حتی اولیا الهی برای بهره‌مندی جامعه از آن آمده‌اند، گفت: نظام اداری عادلانه باید پیگیری شود، نظام اداری که توأم با عدالت باشد و در آن توجه قانون و قانون مداری در اصل و اولویت باشد و کسی به خودش اجازه ندهد که قانون و حقوق مردم را نادیده بگیرد، لذا در این نظام باید به حقوق مردم و عام احترام گذاشت و نسبت به حقوق پایبند بود.

 

وی با اشاره به اینکه ایستادگی برای حق دارای اهمیت است، تاکید کرد: نقطه مقابل عدالت فساد است، فساد در حقیقت خروج از اعتدال است که می‌تواند کم و کیف متفاوتی داشته باشد پس باید به عدالت عمل کرد و امروز ملاک در اجرای عدالت قانون مداری است.

 

راه فائق آمدن بر مشکلات و مباحث تحریم قوی شدن در تمام مسایل و لایه‌های مدیریتی است

آیت الله رئیسی با تأکید بر این که راه فائق آمدن بر مشکلات و مباحث تحریم قوی شدن در تمام مسایل و لایه‌های مدیریتی است گفت: راه فائق آمدن بر مشکلات قوی شدن است یعنی در تمام لایه های مدیریتی از بخشداری تا بالاترین سطوح و همه بدانند حتی کوچک ترین کارمند در شوراهای روستایی نیز در این مساله نقش دارد.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در بعضی موارد به خاطر سوء مدیریت ها مردم گله دارند بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می زند که نشان از توانایی داخلی است.

 

وی تاکید کرد: ایران قوی با اقتصاد، توان دفاعی، توان سخت افزاری و نرم افزاری قوی با نظام اداری قوی می تواند دشمن را به عقب براند.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: اگر ما بخواهیم در نگاه مردم اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی را داشته باشیم، اجرای عدالت تضمین‌کننده افزایش اعتماد عمومی در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه باید به قانون پایبند بود اضافه کرد: امروز ملاک در اجرای عدالت قانون‌مداری است.

 

آیت الله رئیسی با بیان این که عدالت مبنا و اساس نظام دینی و محور ارتباطات در قانون اساسی است اضافه کرد: همه بخش‌های نظام باید خود را برای اجرای عدالت موظف بدانند.

 

رئیس قوه قضائیه با تأکید براینکه باید به دنبال نظام اداری عادلانه باشیم تصریح کرد: هیچ ‌کس نباید به خود اجازه دهد حقوق عامه و خاصه مردم را زیر پا بگذارد.

 

کارآفرین باید احساس سهولت کارها را داشته باشد

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید دارند که باید موانع تولید برداشته شود ادامه داد: یکی از این موانع قاچاق است زیرا تولید را در کشور دچار مشکل می‌کند و همچنین در بین کارآفرینان و تولیدکنندگان ناامیدی به وجود می‌آورد.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: کارآفرین باید احساس سهولت کارها را داشته باشد تا بتواند ادامه تولید دهد لذا ما معتقد هستیم هر کاری که بتوان برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان انجام داد تا فعالیت اقتصادی و امر تولید سهل شود، می‌بایست در دستور کار باشد.

 

وی با بیان اینکه قوانینی در مجلس برای رفع موانع تولید و فضای کسب و کار مصوب شده اما دستگاه‌های اجرایی هستند که باید پیگیری کنند تا این قوانین به خوبی اجرا شود و از جمله این کارهای باید حمایت از تولیدکنندگان باشد، افزود: امروز با توجه به شعار سال، تولیدکننده ما باید در بخش‌هایی که به دستگاه قضائی مرتبط است، احساس داشتن یک پشتیبان و پشتوانه کند، یعنی بداند که تسهیلات بانکی پشتوانه او است و در اختیار دلالان و افراد نااهل در زمینه تولید قرار نخواهد گرفت، دومین پشتیبان تولیدکننده باید قوانین باشد یعنی باید بداند که قانون پشت او قرار دارد و تسهیلگر اقداماتش خواهد بود لذا این احساس پشتوانه داشتن و پشتیبانی حقوقی است که می‌تواند او را به ادامه کار تولیدی دلگرم سازد.

 

رزمایش های دفاعی اخیر نمایش اقتدار در حوزه دفاعی

آیت الله رئیسی همچنین  با اشاره به رزمایش های دفاعی اخیر در کشور گفت: این رزمایش ها نمایش اقتدار در حوزه دفاعی بود.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: بیشترین تحریم ها در حوزه های دفاعی و هسته ای بود در حالی که در همین حوزه ها به قله هایی رسیدیم که قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه بیانات رهبری در ١٩ دی امسال راهگشای کشور در تمام بخش ها بود گفت: امروز باید تلاش برای تقویت امید در مردم باشد، امروز ناامید کردن مردم از بزرگترین گناهان است و احساس عدالت و امنیت در مردم بسیار اهمیت دارد.

 

به گفته آیت الله رئیسی زمینه برای کار نیروی انسانی و ذخایر است که در ایران وجود دارد و کشور از نیروهای جوان و ذخایر ارزشمند برخوردار است.

 

رئیس قوه قضائیه  تصریح کرد:سمنان استانی است با هر دو ظرفیت می باشد و نیروی انسانی و زمینه کسب و کار سالم کامل در آن وجود دارد و نسبت به شاخص کشور وضعیت بهتری دارد.

 

وی با بیان اینکه معادن، عرصه کار کشاورزی، صنایع و … در زمره ظرفیت‌های خوب استان سمنان است که می‌تواند رونق را به این استان بیاورد، تاکید کرد: در حوزه‌های مختلفی می‌توان امروز کارهای خوبی صورت داد زیرا زمینه فضای کسب و کار سالم وجود دارد اما باید از کارآفرین، تولیدکننده و سرمایه گذار خواست که مشکلاتشان را بیان کنند و از همه مهم‌تر در راستای رفع مشکلاتشان گام عملی برداشت.

 

آیت الله رئیسی گفت: خوشبختانه حول محور نماینده ولی فقیه در استان، اتحاد خوبی بین مسئولان استانی و شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی است که این امر می‌تواند زمینه ساز توسعه در سطح این استان باشد که ظرفیت‌های بسیار خوبی را نیز در بخش‌های مختلف دارد.

کد خبر 1017947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha