ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است چرا که این ایران، ایرانی است که بعد از سه سال فشار بی‌سابقه ایستاده و تبدیل به ابر قدرت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به آغاز فعالیت رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ترامپ رفت اما آقای بایدن چالش‌های متعددی در چهار سال آینده پیش روی خود دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ناتوانی جسمی بایدن، رقابت‌های درون حزبی آمریکا، اختلالات ذاتی در ساختارها و نهادها، حرکت سریع جامعه در آمریکا به سوی دو قطب، اوج‌گیری تجزیه طلبی در آمریکا، همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی، وضعیت رو به افول آمریکا در سطح جهان و ابر چالشی به نام ایران از جمله مهم ترین چالش‌های رئیس جمهور آمریکا است.  

وی با تأکید بر این‌که ایران انقلابی بزرگ‌ترین چالش آمریکا است، افزود: این ایران، ایرانی است که بعد از سه سال فشار بی‌سابقه ایستاده و تبدیل به ابر قدرت شده است. البته حماقت ترامپ در ترور حاج قاسم و بدعهدی‌های آمریکل دیوار بلند بی‌اعتمادی به آمریکا را بلندتر و قطورتر کرده است. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با خروج گستاخانه آمریکا و بدعهدی اروپایی‌ها مکار هر گونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم های ادعای دروغین و گزافی بیش نیست از این رو اول باید تحریم ها برداشته شود. 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که تقویت جبهه جهانی مقاومت و سرعت زوال صهیونیست و ارتجاع منطقه از دیگر موضوعات آقای بایدن است، گفت: اصول بنیادین انقلاب اسلامی ایران غیر قابل تغییر است.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از دو هفته گذشته رزمایش‌های متفاوتی میان نیروهای مسلح  در حال برگزاری است، اظهار داشت:  بزرگترین رزمایش پهپادی رعد، رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ و تولدی دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران ک رزمایش نیروی زمینی ارتش جزو این فعالیت‌ها بود. 

وی تصریح کرد: نوع رزمایش، تمرکز رزمایش ها، آثار راهبردی بلند مدت در بازدارندگی فعال و خروج ازسمت راهبردی به سمت واکنش راهبردی با گذشت سه سال از فشار حداکثری و جنگ جهانی ترکیبی علیه خود و با تحریم زیرساخت‌های دفاعی جزو دستاوردهای این رزمایش است.  

امام جمعه تبریز افزود: پیام رزمایش برخلاف جیب جاهلانه و دوگانه سازانه دشمن طلبان در راستای تامین معیشت و زندگی آرام برای مردم است، چراکه کیست که نداند، معیشت پایدار در گروی امنیت پایدار بوده و با امنیت است که رونق اقتصادی و تولید موجب می‌شود و شکوفایی علمی ایجاد می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه انجام رزمایش مستلزم انجام هزینه بیشتر است، تصریح کرد:  کسانی که با عملیات فریبکارانه در صدد ایجاد ذهنیت منفی در شرایط سخت معیشی هستند، به خوبی می‌دانند که اینگونه هزینه کردها از هزینه‌های سنگین تری چون جنگ پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

آل هاشم ادامه داد: این نمایش قدرت علاوه بر ارعاب بخشی دشمن، یک اطمینان بخشی به دوستان هم هست و همچنین این رزمایش حاوی پیام دیگر از جمله آرایش و تست قدرت دفاعی نیروهای مسلح و رفع موانع احتمالی،  دانش بنیانی تجهیزات و ترویج علم جهت دار و مبتکر پرور، وحدت اراتش و سپاه و بسیج است.

کد خبر 1018213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha