تاکید امام جمعه تبریز بر کار فرهنگی در ندامتگاه‌ها

آل هاشم گفت: برخی افراد به علت شرایط تحمیلی و لغزشی و شرایط استثنایی دچار انحراف شده و وارد زندان می‌شوند که می‌توان با کارهای فرهنگی این مشکلات را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جمع روحانیون فعال در اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به بند ۵ از اصل156 قانون اساسی سیاست در کشور بر روی اصلاح بزهکاران است که این سیاست در غرب با شکست روبه‌رو شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر هدایت و تشویق بزهکاران برای زندگی سالم در جامعه، گفت: بهتر است بزهکار را قبل از ارتکاب به بزه در مسیر صحیح و محیط اجتماعی سالم قرار دهیم و این نقش بر عهده فعالان فرهنگی است. 

وی ادامه داد: قبول داریم که مسوولان زندان‌ها وظیفه سنگینی دارند ولی اصلاح آوری برای زندان و اصلاح مسیر درست یک کار فرهنگی است، افزود: اصلا فلسفه حضور روحانیون همین است که درمان آلام شده و و فقدان معنویت را انجام دهند.  

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: باید در زندان موفق به تغییر و اصلاح و تربیت زندانیان شویم و کاری کنیم تا بازگشت دوباره این افراد به زندان کاهش یابد و در این مسیر نقش روحانیون به عنوان درمانگر بسیار اثر گذار است. 

آل هاشم با تأکید بر این‌که کاری که در زندان انجام می‌شود، قابل تقدیر است ولی کافی نیست، گفت: برخی افراد به علت شرایط تحمیلی و لغزشی و شرایط استثنایی دچار انحراف شده و وارد زندان می‌شوند که می‌توان با کارهای فرهنگی این مشکلات را حل کرد. 

وی با تاکید بر اینکه کار روحانیون در زندان‌ها، احیای زندان است، گفت: باید کاری کنید تا هیچ زندانی برای بار دوم وارد زندان نشود، اشتباه نکند و اصلا زندانی پیدا نشود. 

آل هاشم با بیان اینکه زندان‌های فعلی با زندان‌های گذشته قابل مقایسه نیست و کارهای بزرگ فرهنگی، هنری انجام می‌گیرد، گفت: برکت حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه منجر شده است تا محبوبیت خاصی بین مردم ایجاد شود به طوریکه اعتماد مردم به دستگاه قضا و نظام و امیدواری افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 1018219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha