کشف بقایای یکی از قدیمی ترین مساجد جهان در سرزمین های اشغالی

روزنامه تایمز از کشف بقایای یکی از قدیمی ترین مساجد جهان در سواحل دریاچه طبریه در سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: باستان شناسان در سرزمین های اشغالی فلسطین معتقدند که به بقایای یکی از قدیمی ترین مساجد جهان در سواحل دریاچه طبریه دست یافته اند.

 

در این گزارش آمده است: این مسجد در زیر ویرانه های ساختمانی که در اصل به زمان بیزانس باز می گردد، کشف شده است و ممکن است این مسجد در سال 635 بعد از میلاد مسیح توسط یکی از فرماندهان ارتش اسلامی ساخته شده باشد.

 

این کشف هفته گذشته در یک کنفرانس آکادمی مطرح شد و اعلام شد که نتیجه تلاش بیش از 11 سال بوده است.

 

باستان شناسان در این باره گفتند: در ابتدا بعد از کشف ستون ها فکر کردیم که این مکان بازاری بوده که به اواخر عصر بیزانس بر می گردد، ولی بعد از حفاری های جدید سفال و سکه های اوایل دوران اسلامی کشف شد و به نظر می رسد بر همین اساس این یک مکان اسلامی باشد.

 

باستان شناسان در ابتدا گفتند که این مسجد به قرن هشتم میلادی باز می گردد و حفاری های بعدی نشان داد که این اشیا به قرن هفتم میلادی باز می گردد.

 

مورخان مکان های مساجد قدیمی معتقدند که برخی آثار زیر مساجد قدیمی پنهان است و کارشناسان امکان دست یابی به آنان را ندارند که یکی از آن ها، کشف یکی از قدیمی ترین بقایای مسجد در شهر واسط شرق بغداد بوده است که تاریخ آن به سال 703 بعد از میلاد باز می گردد.

کد خبر 1018439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha