خیز جدید کرونا نگران کننده است/آمار بستری ها با ترخیصی ها در کرمان مساوی است

دکتر رشیدی نژاد گفت: میزان مثبت شدن تست های ما رو به افزایش و میزان ورودی و خروجی بیمارستانی ما برابر است بنابراین نباید نسبت به این مسئله عادی انگاری کرد و مردم باید بیشتر رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (4 بهمن) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا تأکید کرد: تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی  با جدیت بیشتر در شهرستان ها فعالیت کنند.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی کرمان به لحاظ عملکردی کارنامه نسبتاً خوبی دارند به طوری که در بین 5 دانشگاه برتر کشوری قرار گرفته، افزود: در شناسایی زودرس کرونایی رتبه اول یا دوم را داریم.

 

 

وی اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی که با هدف قطع زنجیره کووید 19 و کاهش بستری و کاهش مرگ و میر در حال اجرا است، سه رکن اساسی بیماریابی زود هنگام، شناسایی زودرس و اطمینان از قرنطینگی وجود دارد.

 

 

رشیدی نژاد با بیان اینکه در سطح کشور خیزشی از بیماری شروع و شیب کاهشی متوقف شده است، خاطرنشان کرد: متوسط آمار بستری کشور تقریباً افزایش پیدا کرده و این موضوع نگران کننده است و باید جلوی این خیز را بگیریم اما اگر جلوی آن را نگیریم و این پیک ایجاد شود طبق پیش بینی ها ضربه سنگینی خواهیم خورد.

 

 

وی افزود: طی دو هفته اخیر در استان کرمان تعداد بستری ها ما کاهش پیدا نکرده و تعداد ترخیصی ها و بستری ها برابر است و امروز دانشگاه علوم پزشکی کرمان 45 هزار کیت دریافت کرده که از این تعداد 25 هزار و 600 تست سریع آن ها داده شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: میزان مثبت شدن تست های ما رو به افزایش است و تعداد مثبت شدن pcr مابین 30 تا 40 درصد شده و میزان ورودی و خروجی بیمارستانی ما برابر است اما انتظار داریم ورودی ها کمتر باشد بنابراین نباید نسبت به این مسئله عادی انگاری کرد و مردم باید بیشتر رعایت کنند.

 

 

رشیدی نژاد در پایان گفت: نوع جدید ویروس کرونا در کل کشور 6 مورد بیشتر شناسایی نشده و در کرمان هیچ موردی نداشتیم.

 

 

در این جلسه غلامرضا نویدی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی وامور حقوقی استانداری کرمان گزارش عملکرد تجمیعی دی ماه مدیریت بیماری بیماری کرونا در استان کرمان را ارائه کرد.

کد خبر 1018587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha