بستری هزار و ۲۹۱ نفر بیمار در مراکز درمانی مازندران/بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی تشدید می‌شود

موسوی گفت: هم اکنون هزار و ۲۹۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی مازندران بستری هستند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۲۷۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و ۲۹۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۶۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

این مسئول تصریح کرد: جمع‌های خانوادگی، حضور در اماکن عمومی و رعایت نکردن فاصله فیزیکی و عدم رعایت اصول بهداشتی از مهم‌ترین دلایل گسترش کرونا در مازندران است.
 

 

موسوی تنها راه کنترل این وضعیت را افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط آحاد جامعه برشمرد.
 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از ماسک را یک مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک، همچنان مهم‌ترین شیوه حفاظتی در برابر شیوع زنجیره‌وار کروناست.
 

 

این مسئول ادامه داد: انتظار می رود در این وضعیت همه گیری کرونا ، همه مردم با همدلی و همکاری با دست اندرکاران بهداشت و درمان به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و از رفت و امد های غیرضرور در شهر و سفرهای درون استانی و برون استانی پرهیز کنند.
 

 

موسوی گفت: با توجه به روند صعودی امار مبتلایان و بستری شدگان کرونا ، بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی توسط مسئولین دانشگاه در سطح استان آغاز شده تا هرچه سریع‌تر، مشکلات بررسی و رفع شود.

 

 

وی بیان کرد: طی هفته‌های اخیر روند افزایشی ویروس کرونا موجب بروز مشکلات و دردسرهای زیادی شده که امیدواریم با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش روند ویروس در استان باشیم.

 

کد خبر 1019012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha