اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی تخصیص یابد

اشرفی خواستار تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی شد و گفت: پروژه های ورزشی حوزه کارگری و پروژه های شستا در شهرستان های مختلف باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (۶ بهمن) در جلسه جمع بندی مباحث سفر معاونین و مدیران سازمان های وابسته وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۸ بنگاه اقتصادی کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی بین۵۰ تا ۱۵۰ نیروی کار و بیش از آن در استان وجود دارد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سهم اشتغال استان در حوزه خدمات ۴۲ درصد، حوزه کشاورزی ۲۸.۵ و  حوزه صنعت ۳۰ درصد است.

 

اشرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی در فصل پاییز امسال رتبه دوم نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد، افزود: در حال حاضر ۹۲۱ تعاونی فعال با عضویت ۷۰۸ هزار نفر از جمعیت استان وجود دارد.

 

وی از فعالیت ۱۹تعاونی با ثبت ۲۶ برند در استان خبر داد و افزود: برندسازی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی است که باید تعاونی های استان برای معرفی محصولات خود و همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات خود مورد توجه قرار دهند.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲ بیمارستان، ۶ مرکز دندانپزشکی و ۱۲ مرکز درمانی ملکی سازمان در سطح استان، ادامه داد: هم اکنون ۳۸۵ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی  هستند.

 

اشرفی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی شد و گفت: پروژه های ورزشی حوزه کارگری و پروژه های شستا در شهرستان های مختلف باید تعیین تکلیف شود.

 

وی درخواست کرد سهم استان کم برخوردار خراسان جنوبی از تفاهم نامه فی مابین صندوق کارآفرینی امید و وزاتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزایش یابد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از درگیری ۲۱ واحد مرغداری استان خراسان جنوبی به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: باید مباحث مرتبط با بیمه بیکاری این واحدهای مرغداری پیگیری و واحدها مورد حمایت قرار بگیرند.

 

اشرفی همچنین خواستار تامین اعتبار برای حوزه آموزش مراکز فنی و حرفه ای شد و افزود: در حوزه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بحث سرمایه گذاری مجموعه های اقتصادی در استان پیگیری شود.

 

 

کد خبر 1019453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha