مساعدت‌های الهی دلیل شکست آمریکا در برابر ایران هستند

ایزدی درباره دلایل شکست سیاست های فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران توضیح داد و گفت: عدم شناخت مردم ایران، مشکلات داخلی آمریکا و مساعدت‌های الهی دلایل این شکست هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص شکست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران با دکتر فوآد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

فوآد ایزدی ضمن اشاره به شکست سیاست های ترامپ علیه ایران گفت: دلیل نخست شکست ترامپ نشناختن مردم ایران است. یک فرهنگ مقاومتی در مردم ایران وجود دارد که در زمان جنگ تحمیلی وجود داشت و همین حالت هوشمندی در ملت ایران وجود داشت. مردم غالباً سیاسی هستند به این معنا که وضعیت کشور را رصد می کنند.

وی افزود: زمانی که متوجه شدند موجودی مانند ترامپ قصد دارد به ایران زور بگوید و از وضعیت بد اقتصادی سوء استفاده کند، مقاومت مردم نیز بیشتر شد و این بصیرت مردم یکی از مهم ترین دلایل شکست سیاست های فشار حداکثری ترامپ علیه ایران است.

کارشناس مسائل آمریکا از مشکلات داخلی آمریکا به عنوان دلیل دوم شکست سیاست های این کشور علیه ایران نام برد و اظهار کرد: به دلیل درگیری ها و دعواهای داخلی آمریکا و انسداد سیاسی که ایجاد شد، شرایط را به گونه ای پیش برد که تیم ترامپ نتوانستند روی مباحث مرتبط با ایران تمرکز کنند.

وی از برآورد تیم ترامپ برای رسیدن به نتیجه سیاست ضد ایرانی خود در چهار سال ریاست جمهوری گفت و عنوان کرد: دلیل سومی که موجب شکست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شد، سیستم اقتصادی کشور است که توانست وابستگی خود به فروش نفت را کمتر کند و اقتصاد بومی که بخشی از آن دانش بنیان است و بخشی دیگر از آن از ظرفیت های محلی استفاده می کند، توانست به مقاومت کشور علیه آمریکا کمک کرد.

ایزدی از ایجاد زیرساخت های لازم توسط جمهوری اسلامی در طول چهل سال گذشته برای مقابله با انواع تهدیدها و تحریم ها گفت و بیان کرد: این زیرساخت ها در این ایام به داد کشور رسید. اگر ایران رفتاری معمولی در برابر تهدیدات چهل سال گذشته داشت و زیرساخت های لازم را ایجاد نمی کرد، قطعا تحریم ها تاثیر بیشتری می گذاشت.

وی افزود: این دلایلی که ذکر شد در کنار مساعدت های الهی و الطاف خفیه خداوند سبب شد آمریکا در چهار سال گذشته در اعمال فشار حداکثری علیه ایران شکست بخورد.

این کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولتمردان جدید آمریکا از شکست ترامپ در اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران عبرت خواهند گرفت، پاسخ منفی داد و گفت: به نظر می رسد دولت بایدن بخش عمده ای از سیاست های ترامپ را ادامه دهد.

کد خبر 1019727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha