۱۹ هزار بسته غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان توزیع شد

تقوی گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۱۹ هزار بسته غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان با هدف مقابله با فقر توزیع شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «فاطمه تقوی» در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه یک هزار و ۸۷۵ نفر از کودکان مبتلا به سوءتغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه و مادران باردار و شیرده مشمول و تحت حمایت کمیته امداد ماهانه سبد حمایتی دریافت می کننداضافه کرد: در سال جاری برای رفع سو تغذیه کودکان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد طرح های خوبی اجرا شده است که تا پایان سال ادامه دارد.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۲۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود اظهارداشت: والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

 

 تقوی با تأکید برپایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های مختلف ادامه داد: کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان  تصریح کرد: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است که هدف آن کمک به رفع سوءتغذیه در سراسر کشور محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سو تغذیه استان سمنان در ۱۰ ماهه سال جاری توزیع شده است، تأکید کرد: این سبدهای حمایتی با هدف مقابله سو تغذیه کودکان و مسائل مرتبط با رشد آنها با کمک خیران تأمین و توزیع شده است.

کد خبر 1020141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha