خانواده شهدای اهل سنت خراسان جنوبی تجلیل شدند

طی مراسمی چهار تن از خانواده شهدای اهل سنت خراسان جنوبی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت این استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نشست مشترک بانوان فرهیخته شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی امروز (۸ بهمن) با موضوع نقش و جایگاه زن در جهان اسلام در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی برگزار و به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا از ایثار و فداکاری چهار نفر از همسران شهدای اهل سنت تجلیل و قدردانی شد.

 

«طیبه باقری» استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند در این جلسه با اشاره به آیات ۱۱ و ۱۲ سوره تحریم گفت: خداوند متعال در این آیات دو الگوی مثبت از زنان را معرفی می کنند که به عنوان نمونه برای مومنین مطرح هستند.

 

وی با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، بیان کرد: حضرت ام البنین(س) ولایت پذیری خود را بعد از شهادت حضرت علی(ع) نیز ثابت کردند و علیرغم اینکه چهار فرزندشان در کربلا شهید شده بودند، اما ابتدا سراغ امام حسین(ع) را گرفتند که این شاخص ادب و ولایت مداری این بانو عظیم الشان اسلام را می رساند.

 

باقری در ادامه حضرت ام‌البنین (س) را الگوی مادران شهدا در صبر و ولایتمداری دانست و تصریح کرد: مادران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایتمدار تربیت و مشوق این عزیزان در میدان جبهه های حق بر علیه باطل شدند، فرزندانی که برای حفظ اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اینکه مادران شهدا اسوه های صبر و ایثار هستند، افزود: در شرایط فعلی که نیاز به صبر و استقامت در مقابل سختی ها و مشکلات است ما نیز باید این بانوان با ایمان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

 

گفتنی است؛ استان خراسان جنوبی ۴۷ شهید اهل سنت تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

کد خبر 1020387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha