انجام بیش از ۴۰ هزار برنامه در سراسر فارس به مناسبت دهه مبارک فجر

حجت الاسلام رضایی گفت: بیش از ۴۰ هزار برنامه در سراسر استان فارس با ۱۲ محور و عنوان به مناسبت ایام مبارک دهه فجر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد رضایی»، امروز (پنج شنبه 9 بهمن) در نشست خبری اعلام برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن گفت: امسال که برنامه های دهه فجر در بحران کرونا برگزار می شود سعی شده است تا مراسم تعطیل ناپذیر باشد و برنامه های جایگزین برای برنامه های تجمعی و حضوری و با رعایت دستورالعمل های کرونا اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: سیاست و اولویت اجرای این برنامه ها، مردمی بودن و شاد و پر محتوا بودن است تا  در جامعه ایجاد وحدت کند و شعار اصلی دهه فجر امسال «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» است و توجه به جایگاه زن در مکتب شیعه نیز از دیگر سیاست های این برنامه هاست.

وی اضافه کرد: بیش از 40 هزار برنامه در سراسر استان داریم که با 12 محور و عنوان اجرا خواهد شد و شامل انقلاب و احیاگری اسلام ناب، مباحث عدالت و عدالت خواهی، امید و خود باوری، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی، وحدت و انسجام و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، اقتدار و صلابت نظام، خدمت مومنانه، استکبار ستیزی و استغنای فضای مجازی و شبهات ایجاد شده است.

حجت الاسلام رضایی اعلام کرد: کمک مومنانه در این دهه مبارک به عنوان یکی از ضروریات وضعیت کنونی جامعه، برپایی موکب ها برای توزیع مواد ضد عفونی و بهداشتی و موکب هایی برای توزیع مواد غذایی، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و آزادی زنان این جرائم به مناسبت هفته گرامیداشت زن و ... از سایر برنامه هاست.

وی افزود: در بحث فضای مجازی حضور ما در بسیاری فضاها برای پاسخ به شبهات به واسطه گروه های مردمی در این ایام مبارک محقق خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: برای 12 بهمن در شیراز نیز برگزاری مراسم نمادین ورود امام خمینی (ره) از فرودگاه «شهید دستغیب» به صورت موتوری آغاز شده و به میدان شهدا و گلزار شهدا هدایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در گلزار شهدا مراسمی با رعایت نکات بهداشتی و جمعیت کم برگزار خواهد شد و در بحث جوانان، برپایی مسابقات در کارگروه ورزش و جوانان ما ترتیب داده شده و در حوزه بانوان نیز برنامه هایی در خور و شان جایگاه زن در نظر داریم.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در بخش بازار و اصناف استان و ادیان دیگر، نیز برنامه هایی در قالب کارگروه های خود برای گرامیداشت دهه فجر در نظر گرفته اند و بحث کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه ها و مسابقات دانش آموزی، عشایر و روستائیان و ... در کارگروه های دهه فجر گفت: در روز 22 بهمن نیز، نورافشانی در 22 نقطه مختلف شیراز و در سایر شهرستان ها و ندای الله اکبر از پشت بام ها و مساجد و ... به انجام خواهد رسید که راهپیمایی در شیراز به صورت موتوری و خودرویی خواهیم داشت و مردم در محله های خود با همراه داشتن پرچم از ساعت 9 تا 11 صبح حرکت داشته باشند.

کد خبر 1020618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha