محور توسعه نهبندان بر پایه معدن شکل بگیرد

ملانوری گفت: محور توسعه نهبندان با وجود ظرفیت های خاص معدنی این شهرستان بایدبر پایه معدن شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (9 بهمن) در شورای اداری نهبندان اظهار کرد: دهه فجر یادآور نکات مهمی برای خدمتگران و مردم است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم به دنبال نظامی بودند که قوانین آن بر پایه الگوهای رفتاری دینی و فرهنگ ایرانی است، افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی حاکم بر کشور فرهنگی غنی است و بهترین الگوی رفتاری برای زندگی بشری را رقم زده است.

 

ملانوری با بیان این مطلب که امام خمینی (ره) بر این نکته تأکید داشتن که نظامی بر مبنای مکتب اسلامی شکل بگیرد، گفت: این نظام حرمت، کرامت و عزت انسان ها را حفظ  می کند، همچنین به دنبال ایجاد رفاه برای همه اقشار مردم است.

 

ملانوری تصریح کرد: امروز با شکل گیری انقلاب اسلامی متوجه اقدامات و دستاوردهای انقلاب علی رغم تحریم ها و مشکلات اقتصادی هستیم، همچنین مردم انقلاب راه خود را با همه تهدید ها تا دستیابی به پیشرفت ادامه داده اند.

 

وی با بیان اینکه مردم در تهدید ها و تحریم ها، راه های مقاومت را پیدا کرده اند، افزود: هدف از سیاست های اقتصاد مقاومتی این بود که به گونه ای اقتصاد را پیش ببریم که در کارهای اقتصادی مقاوم باشیم و هر چیزی ما را از پای در نیاورد و کشور بتواند خود را تضمین کند.

 

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: کشوری که سال 1357 انقلاب کرده و سال 1359 جنگ نابرابر هشت سال بر آن تحمیل شده و همه کشورها هم علیه نظام و کشور ما متحد و نقشه و حیله ها را بر ما تحمیل کردند؛ امروز به جایی رسیده است که هیچ کس جرأت نمی کند پای خود را از مرز کشور های داخل کشور بگذارد.

 

ملانوری با بیان اینکه ایران امروز در سیاست ها و برنامه ریزی های امنیتی  خود و دنیا نقش تعیین کننده ای دارد، عنوان کرد: امروز هر کس بخواهد در حوزه امنیتی طرحی داشته باشد یا از ایران نظر می گیرد و یا در برنامه ریزی های خود نیم نگاهی به ایران دارد که مایه مباهات است.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران؛ با همه مشکلات رو به پیشرفت است. در سطح کلان و در دنیا کشور مقتدری در حوزه اقتصادی، دفاعی امنیتی و تجهیزات نظامی هستیم چراکه اگر امروز کشور این مهم را نداشتیم گزینه نظامی در دستور کار کشورهای غربی و عربی قرار نمی گرفت.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مسئولان در مدیریت اجرایی کشور مسئولیت خطیری دارند، گفت: خشکسالی های 20 ساله در استان های شرقی و جنوبی مردم را از پای در نیاورده است، تحریم دارویی و واکسن، تحریم صنعت هوایی و بانک ها و شخصیت های نظام را داشتیم اما ملت دست از پشتیبانی نظام برنداشتند.

 

ملانوری با بیان اینکه اقتصادی که بر مدار و پیوست فرهنگ ایرانی و جهادی باشد باید در دستور کار مسئولان باشد، گفت: همه مشکلات اقتصادی و معیشتی ایران با اقتصاد مقاومتی و جهادی رفع می شود.

 

وی تصریح کرد: مشکلات آب شرب، راه های روستایی و مواصلاتی نهبندان پیگیری می شود اما نکته ای که وجود دارد تعامل، انسجام و هم افزایی دستگاه ها، نهادهای مدنی، سمن ها، دهیاران، شهرداری، دانشجویان، طلاب، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، کشاورزان، صنعت گران و معدن کاران است که باید در نهبندان برای توسعه نمود داشته باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأیید اینکه در حوزه راه های استان عقبیم، گفت: پروژه های خوبی در حال انجام است اما نباید تعطیل شود، دو بانده کردن و روکش جاده های روستایی نیاز به کار دارد که ما پیگیری می کنیم تا به میانگین کشوری برسیم.

 

ملانوری گفت: دستگاه معین منطقه نهبندان، بنیاد برکت است که باید فعال تر شود، واحدهای استان قدس و واحدهای معدنی و صنعتی معطل مانده اند که مصوبه می شود و پیگیری می شود تا واحدها فعال شوند.

 

وی بیان کرد: ستاد توسعه خاوران شکل گرفت تا حلقه هایی که در دستگاه های مختلف و ظرفیت های منطقه و بخش خصوصی وجود دارد در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به هم وصل شوند چراکه بهترین نسخه شفا بخش حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی به وجود 23 نوع ماده معدنی و ظرفیت های خاص نهبندان در حوزه سنگ ها اشاره کرد و گفت: محور توسعه نهبندان باید بر پایه معدن شکل بگیرد، معدن باید در کنار ظرفیت های گردشگری و کشاورزی نهبندان مطرح باشد تا توسعه محقق شود.

 

وی با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی نهبندان گفت:  سوله های زیادی تعطیل است که نشانه این است که در زمینه برنامه ریزی و مدیریت ضعف داریم، بهشت معادن استان، نهبندان است ولی رفاه را برای مردم فراهم نکرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی مزیت و فرصت اصلی نهبندان را معدن عنوان و تصریح کرد: معدن  قطب معادن سنگ گرانیت است اما در این زمینه کم کاری شده، لذا شورای معادن استان در نهبندان برگزار  و  مشکلات بررسی خواهد شد.

 

وی در پایان از فرماندار خواست تا همایش معدن و توسعه منطقه ای را در نهبندان برنامه ریزی و هلدینگ های بزرگ معدنی را به همایش دعوت کند تا سرمایه گذاری و توسعه محقق شود.

 

 

کد خبر 1020689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha