فرمانداری ویژه شهرستان نهبندان محقق نشده است

نخعی گفت: یکی از مصوبات طرح توسعه نهبندان، ارتقای سیاسی نهبندان بود اما فرمانداری ویژه شهرستان یکی از مصوبات طرح توسعه نهبندان بوده که هنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «مصطفی نخعی»، امروز (8 بهمن) در شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: بازدیدهای میدانی مدیران کمک خوبی هست تا در تصمیم گیری ها دقت بیشتری  داشته باشند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان نهبندان به دلایل مختلف مرزی بودن، همجواری با سیستان و بلوچستان، وسعت زیاد و دوری از مرکز استان استراتژیک ترین شهرستان است، گفت: باید از قابلیت و ظرفیت های شهرستان در جهت توسعه بیشتر استفاده کرد.

 

نخعی با بیان اینکه در حوزه سنگ گرانیت، نهبندان ظرفیت خوبی دارد، گفت: نهبندان پایتخت گرانیت کشور است و در نقطه نقطه شهرستان باید کارگاه فرآوری گرانیت داشته باشیم  که با حمایت های مختلف باید سند مشخص و مناسب، برای توسعه صنعت گرانیت  در شهرستان داشته باشیم.

 

وی گفت: شرکت های دولتی باید در مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر ورود کنند، جالب نیست یک شرکت دولتی که موظف بود در نهبندان سرمایه گذاری کند به ساخت یک سوله اکتفا کند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جاذبه های گردشگری نهبندان نیازمند یک سند است چراکه با وجود امکانات برای مردم تبدیل به ثروت نشده است.

 

نخعی بیان کرد: مرز با وجود اینکه تهدید است ولی فرصت  بیشتری است، گذرگاه مرزی دو کوهانه سه دهه وجود دارد و مراوداتی با افغانستان انجام می شده اما یک دهه تعطیل شده هم اکنون نیز هیچ همتی برای راه اندازی نمی بینیم؛ می گویند افغانستان همکاری نمی کند ولی در سفر به  افغانستان متوجه شدم همکاری می کنند مبنی بر اینکه خواسته های آن ها را محقق کنیم.

 

وی گفت: افغانستان باید عایداتی از مرز داشته باشد، موضوع بازگشایی دوکوهانه را از سه مجموعه وزارت کشور، وزارت امور خارجه و  وزارت نیرو پیگیری می کنیم اما لازم است استاندار نیز در این خصوص دستوری داشته باشد.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصوبات طرح توسعه ارتقای سیاسی نهبندان بود اما فرمانداری ویژه شهرستان یکی از مصوبات طرح توسعه نهبندان بوده که هنوز محقق نشده است.

 

 

کد خبر 1020699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha