تحقق تمدن نوین اسلامی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بر اساس کلام و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، از جمله اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران، زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به لزوم تبیین درست و دقیق دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در طول چهل و دو سال گذشته اظهار داشت: حقیقتاً انقلاب اسلامی در گام نخست خود، دستاوردهای بسیار خیره کننده ای داشته که از آن جمله ثبات امنیت و حفظ و تقویت تمامیت ارضی کشور، موفقیت های علمی در شاخه ها و رشته های گوناگون، به اوج رساندن مشارکت مردمی و توسعه مردم سالاری دینی، تسریع در روند خدمت رسانی و به ویژه محرومیت زدایی، ایجاد و توسعه زیرساخت های کلیدی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و ... است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: برخلاف دروغ پراکنی ها و شبهه پراکنی ها، یکی از برکات بسیار مهم انقلاب و نظام اسلامی در طول بیش از چهار دهه اخیر، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی ایران اسلامی و نیز رشد چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بوده، منتهای مراتب ما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و کاهش این فاصله در سایه مجاهدت و مراقبت و نظارت محقق خواهد شد.

 

این محقق و نویسنده حوزوی همچنین گفت: همان طور که سکاندار حکیم و بیدار انقلاب بارها فرموده اند برای غلبه بر مشکلات باید تفکر انقلابی و روحیه جهادی در سطح جامعه به خصوص میان مسئولان و کارگزاران نظام ، شکل گرفته و تقویت پیدا کند و گرنه به صرف شعار ما نمی توانیم مشکلات را مرتفع سازیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز در قیاس با دوران رژیم فاسد و وابسته پهلوی، جمهوری اسلامی ایران دارای استقلال و عزت است و این مساله را انسان با نگاهی به رویدادها و تحولات بین المللی به خوبی درک می کند، کما این که دشمنان قسم خورده این آب و خاک نیز به این حقیقت معترف هستند.

 

وی همچنین با بیان این که این حقایق و مسایل را باید به شکل درست و دقیق به آحاد مردم به خصوص نسل جدید بگوییم، گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به طور جدی مورد توجه است، زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است که خود این مهم نیز مقدمه و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به شمار می رود.

کد خبر 1020764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha