اورژانس هوایی در شهرستان بروجرد ایجاد می شود

سرور ت با بیان اینکه دستور استقرار بالگرد و ایجاد اورژانس هوایی در شهرستان بروجرد صادر شده است، گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح نیازمند مشارکت همه دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان،« محمد سرور» امروز(11 بهمن)  در جلسه بررسی احداث اورژانس هوایی که در فرمانداری بروجرد، اظهار داشت: دستور استقرار بالگرد و ایجاد اورژانس هوایی در شهرستان از طرف رییس اورژانس کشور صادر شده است.

 

رئیس اورژانس هوایی کشور با بیان اینکه پایگاه اورژانس هوایی باید همه الزامات یک فرودگاه کوچک را داشته باشد افزود: توسعه زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت همه دستگاه های اجرایی است.

 

وی با بیان اینکه برخی از زیر ساخت ها باید در ابتدای احداث اورژانس هوایی تامین شود، افزود: قبل از استقرار بالگرد اورژانس هوایی همه باید آموزش های لازم را در خصوص استفاده صحیح از خدمات اورژانس هوایی فر بگیرند.

 

سرور با بیان اینکه یک بالگرد با یک گروه پروازی و مهندسی ماهانه یک میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: یک هلی کوپتر برای یک ساعت پرواز نیاز به ۶ میلیون تومان سوخت دارد که باید مخزنی برای ذخیره سوخت احداث شود.


وی خاطرنشان کرد: هدف از اورژانس هوابی نجات جان انسانها و دسترسی سریع بیماران به خدمات درمانی است.

 

رئیس اورژانس هوایی کشور خاطرنشان کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده نقشه های منطقه احداث اورژانس هوایی ارسال می شود.

 

مدیرکل ستاد بحران لرستان  هم در این جلسه گفت:  انتظار داریم مساعدت های لازم برای احداث پایگاه هوایی اورژانس در شهرستان بروجرد انجام شود، شهرستان بروجرد به علت کوهستانی بودن همواره دست خوش حوادث کوهستانی است که نیاز است عملیات امداد رسانی با اورژانس هوایی انجام شود.


رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد  هم در این جلسه گفت: استان لرستان  در سال ۹۵و  ۹۶ و ۹۸پر حادثه ترین استان کشور بوده است.


محمد کرمی افزود: سه قله بالای سه هزار متر در بروجرد وجود دارد که  همواره دست خوش حوادث کوهستان است، سه گسل فعال زمین لرزه در شهرستان بروجرد باعث بروز زلزله های مختلف شده که باید اورژانس هوایی احداث شود.

کد خبر 1021268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha