۴۵۵ پروژه دهه فجر در استان سمنان افتتاح می‌شود

آشناگربابیان اینکه طی دهه فجر ۴۵۵ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در استان سمنان افتتاح می‌شودگفت: علیرغم محدودیت‌های کرونایی شاهد رشد خوب اعتبارات هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در نشست خبری به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به افتتاح ۴۵۵ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری در استان سمنان گفت: از این تعداد ۷۳ مورد سرمایه‌گذاری و ۳۸۲ پروژه عمرانی است که برای پروژه‌های عمرانی ۵۱۲ میلیارد تومان و برای سرمایه‌گذاری ۹۰۴ میلیارد تومان هزینه شد.

 

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه سال گذشته ۶۲۲ پروژه بااعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: در مجموع از سال ۹۶ تا به امروز با تغییرات خوبی در حوزه پروژه‌های عمرانی مواجه بودیم.

 

وی همچنین از کلنگ زنی ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه در استان سمنان خبردادوافزود: از این تعداد پروژه‌های عمرانی ۲۵۷ و طرح‌های سرمایه‌گذاری ۶۱۳ میلیارد تومان بوده است در مجموع دو هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان را شامل می‌شود که علیرغم محدودیت‌ها در مجموع رقم خوبی به شمار می‌رود.

 

آشناگر به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی در قلب شهر سمنان اشاره داشت واظهارکرد: کار بازسازی این کاروانسرای تاریخی آغاز شده و امیدواریم به‌زودی و پس از بازسازی، برای عموم مردم قابل‌استفاده باشد.

 

استاندار سمنان درخصوص برنامه‌های دولت در راستای تأمین آب پایدار برای استان سمنان عنوان کرد: انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی، اجرای سد فینسک، خط انتقال آب به سرخه از جمله مواردی است که پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

 

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی مشکلات خط انتقال آب شرب از سرچشمه‌های قطری به شهر شاهرود، وی ابراز امیدواری کرد تا بخشی از مشکل آب‌شور در شاهرود به‌واسطه اجرای این طرح رفع شود.

 

آشناگر بابیان اینکه اتمام ندامتگاه و انتقال به خارج شهر در سمنان و دامغان اتفاق خوبی بود،تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

 

استاندار سمنان تصریح کرد:۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده کرونا، یک هزار و ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۳۰ ملارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت‌شده است .

 

وی با اشاره به قول های اخیر وزیر راه و شهرسازی درخصوص راه های استان سمنان گفت: امسال امید است بخشی نواقص مسکن مهر و طرح اقدام ملی پیش برود و پیشرفت طرح آزادراه حرم تا حرم که طرحی ملی است و  سرعت خوبی دارد باید بهتر شود.

 

آشناگر همچنین  به راه سمنان- فیروزکوه نیز اشاره داشت و افزود: این مسیر در محدوده استان سمنان فعال است و این بخش تا پایان همین دولت پایان می یابد و در محدوده استان همجوار باید تکمیل شود.

 

استاندار سمنان گفت: محور جندق- معلمان در دو بخش پیمانکار در حال فعالیت است و راه های شهرستان شاهرود نیز در حال پیشرفت است.

 

وی بابیان اینکه به واسطه تلاش کادر درمان مسئولان و همت مردم استان سمنان وضعیت بهتری به نسبت قبل به لحاظ کرونا پیدا کرد و پنج شهرستان آبی شدند اضافه کرد: این نتیجه عملکرد خوبی که نشان می‌دهد در کنترل بیماری خوب عمل شد وضعیت باثباتی استان سمنان دارد و امیدواریم این تداوم داشته باشد و به لحاظ بیماران سرپایی رشد گزارش شد که امیدواریم کاهش یابد که این مهم با کم شدن تجمعات امکان‌پذیر است.

 

آشناگر با اشاره به اینکه این بیماری بر فعالیت دولت تأثیر گذار بود که این تأثیر تنها مختص به کشور هم نبود در اروپا آمریکا هنوز بخشی از اقتصاد تعطیل است، اظهارداشت: اولویت اصلی بر کنترل این بیماری بود که خوشبختانه فعالیت‌های عمرانی نیز در این بین علیرغم تشدید تحریم‌ها با مقاومت مردم و رهبر معظم انقلاب شرایط نسبتاً پایداری است و برای استان سمنان این فعالیت‌ها نه تنها کم نشد بلکه جهشی نیز در آن مشاهده می‌شود.

 

استاندار سمنان همچنین به انتخابات سال آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا و درباره عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ورود مردم به فرآیند تصمیم گیری در مسایل اجتماعی و خدمات شهری با شوراهای اسلامی محقق شد که همین توفیق بزرگی بود.

 

وی با تأکید براینکه فعالیت شوراهای اسلامی دولت کمترین دخالت در مسایل شهری دارد و تلاش بر موفقیت شوراها با کمک دولت است  ادامه داد: مجموعه شوراهای اسلامی در استان سمنان موفق هستند و فقط تعدادی دچار مسایلی هستند که باید برای رفع آن کمک شود، ولی سرجمع نمره به شوراهای اسلامی استان قابل قبول است.

کد خبر 1021333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha