بستری هزار و ۲۷۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران

موسوی از بستری هزار و ۲۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران خبر داد.

«سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در  ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در همین مدت تعداد ۱۳۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند، بیان کرد: این افراد ادامه تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و ۲۷۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۵۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی با اعلام اینکه بیشتر مناطق مازندران همچنان در محدوده پرخطر کرونایی قرار دارند، افزود: طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک، در استان مازندران همچنان شهرستان های عباس آباد ، کلاردشت، سیمرغ ، میاندرود، گلوگاه،  سوادکوه و سوادکوه شمالی در وضعیت زرد و مابقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

وی گفت: عادی انگاری ، رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و عدم جدیت اجرای طرح های محدودیت های کرونایی پس از تغییر وضع قرمزکرونایی به زرد و نارنجی، بروز موج چهارم کرونا را موجب می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: پمپ بنزین ها و ایستگاه های سی ان جی از اماکن پرخطر ابتلا به ویروس کووید۱۹ هستند و توصیه های بهداشتی را باید رعایت کنید.

 

موسوی با اعلام اینکه مرجع اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی در شهرها و استان‌های کشور ستاد ملی وزارت بهداشت است، گفت: در این زمینه مهمترین عامل تعیین رنگ هر شهر میزان بیماران با تست مثبت و روند افزایشی یا کاهشی تعداد بستری‌ها است.

 

این مسئول با بیان اینکه میزان بستری‌ها ، تعداد بیماران با تشخیص قطعی و  تعداد بیماران سرپایی با تست مثبت در سطح استان در دو هفته گذشته روند کاهشی داشت و به همین دلیل رنگ‌بندی کرونایی در استان مازندران تغییر کرده است.

 

موسوی تداوم روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در استان را منوط به مقید بودن همه ارکان جامعه به رعایت درست و اصولی دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت: اصحاب رسانه بازوان کادر بهداشت و درمان استان مازندران هستند و انتظار داریم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از دغدغه‌های جدی فعالان رسانه‌ای برای انتشار باشد.

 

 

کد خبر 1021394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha