مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی/ استکبارستیزی از اصول تغییرناپذیر امام (ره) بود

دهقان با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی کاملا ظلم ستیز و استکبار ستیز داشتند گفت: مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد دهقان » شامگاه یک‌شنبه( ۱۱بهمن) در جلسه بررسی ابعاد شخصیتی امام راحل و نقش محوری ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی در رشت اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در تمام صحنه‌ها مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان ضمن تبریک سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور و گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام عنوان کرد: امام در عین حال اینکه معلم اخلاق و شخصیتی معنوی بود شخصیتی جامع‌الاطراف هم بودند و محبوبیت ویژه‌ای بین ملت ایران و سایر ملت‌های جهان داشت.

 

دهقان با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با پشتیبانی مردم به پیروزی رساند تصریح کرد: این وجهه مردمی بودن در کمترین نظام و انقلابی دیده می‌شود به گونه‌ای که امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی کرد تا برای هر موضوعی از جمله تدوین قانون اساسی مردم را به صحنه بیاورد.

 

وی تایید قانون اساسی زمانی که به فرمان امام راحل و در راستای مردم سالاری دینی مجددا به رای ملت گذاشته شد و با رای بالا به تصویب رسید را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ بعد از آن بود که امام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در دستور کار قرار داد.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان اینکه مردم ایران با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می‌کنند را دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی خواند و اذعان کرد: امام خمینی(ره) تمام برنامه‌های استقلال، آزادی و پیشرفت این کشور در مناسبت‌ها،  مسائل گوناگون به ویژه در جنگ تحمیلی را با رای ملت پیش بردند.

 

دهقان نظام جمهوری اسلامی را نظامی که می‌تواند در دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی الگو باشد مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در حقیقت بر رای ملت استوار شده است و مانند برخی از نظام‌های لائیک و غیردینی نیست که دین در آن اثر نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در مبارزات خود ویژگی‌های بارز داشتند مبارزه با استبداد داخلی و مخالفت با استبداد خارجی را از جمله این ویژگی‌ها دانست و عنوان کرد: استبداد داخلی پشتیبان مردمی ندارد و نظام‌های دیکتاتوری بدون حمایت‌های خارجی قادر نیستند به حیات خود ادامه بدهند.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه رژیم طاغوتی رژیمی مستبد، دیکتاتور و وابسته به غرب در منطقه بود تصریح کرد: رژیم شاه هم زور سرنیزه و هم پشتیبانی‌های خارجی را داشت به همین علت مردم ایران گرفتار یک استبداد داخلی و یک سلطه خارجی بودند و امام خمینی(ره) با منشا این استبداد مبارزه کرد.

 

دهقان امام خمینی(ره) را شخصیتی کاملا ظلم ستیز و استکبار ستیز دانست و با بیان اینکه ایشان بارها هم همین موضوع را در صحبت‌هایشان گفته بودند اذعان کرد: امام خمینی(ره) وقتی وارد ایران شد رفت در یک حسینیه و از آنجا حکومت اسلامی و اداره کشور را آغاز کرد و به معنی واقعه کلمه ساده زیست و زاهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از آفت‌هایی که به تدریج در جان انقلاب اسلامی افتاد خوی اشرافی‌گری به ویژه اشرافیت دولتی برخی از مسئولان و چهره‌ها بود اضافه کرد: اگر کسانی که در حکومت هستند به دنبال ثروت اندوزی و کاخ نشینی باشند اینها قطعا مخالف جهت خط امام راحل قرار دارند.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی را تربیت نیروهای جوان، توانمند، نخبه و هوشیار دانست و یادآور شد: افرادی که مدتی در این نظام کارهای مدیریتی کرده‌اند باید بستر را برای حضور این دسته از جوانان فراهم کنند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

 

دهقان بررسی لایحه بودجه سال 1400 توسط مجلس را هم مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مصوبات جهت بررسی نهایی بعدا به شورای نگهبان ارسال می‌شود گفت: سیاست‌های کلی را رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند و همه باید در چهارچوب این سیاست‌ها و قانون اساسی باشند.

 

وی حضور کارشناسان شورای نگهبان در جلسات کمیسیون تلفیق مجلس را هم متذکر شد و در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه اصلاح قانون انتخابات مجلس در انتخابات سال آینده مبنا قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست و احتمال می‌دهیم که به این دوره برسد اما به طور یقین نمی‌توانیم این را اعلام کنیم.


 

کد خبر 1021447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha