آیت الله  نظری خادم الشریعه به دیدار معبود خود شتافت

آیت الله نظری خادم الشریعه که از یکشنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود امروز(۱۲بهمن) در آغازین روز از دهه فجر در سن ۸۸ سالگی به دیدار معبود خود شتافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «عبدالله نظری خادم الشریعه»، یار صدیق امام و رهبری دقایقی قبل در یکی از بیمارستان های تهران دعوت حق را لبیک گفت.

 

بر اساس این گزارش، این عالم مجاهد و پارسا که از یکشنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود امروز(۱۲بهمن) در آغازین روز از دهه فجر در سن 88 سالگی به دیدار معبود خود شتافت.

 

آیت الله العظمی علامه حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه،‌ زعیم حوزه علمیه مازندران و بنیان گذار غدیریه در  ایران، سال 1311 هجری شمسی در شهرستان سوادکوه استان مازندران به دنیا آمد.

 

آیت الله نظری در نزد علامه طباطبایی، امام خمینی(رحمت الله علیه) و آیت الله سلطانی، تلمذ کرد و در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، اولین کسی بود که اعلام حمایت مردم مازندران از امام خمینی(رحمت الله علیه) و انقلاب را در پاریس به اطلاع بنیانگذار کبیر انقلاب رساند.

 

امام راحل(ره)، شخصا از آیت الله نظری خواست  که در مازندران بماند و هدایت و رهبری مردم دیار علویان در دوران انقلاب را به عهده گیرد و در وصف معظم له همین بس که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) احترام فراوانی برای این علامه بزرگوار و فقیه عالی مقام، قائل هستند.

کد خبر 1021860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha