اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی

جرجانی گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور از ۱۵ بهمن ماه جاری در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«عباس جرجانی» امروز (13 بهمن) به رسانه های گروهی اعلام کرد: طرح  نظارتی ویژه  از 15 بهمن ماه  تا 15 فروردین 1400 در سطح استان خراسان جنوبی اجرایی می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: طبق ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی نوروز 1400 از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور  و با توجه به افزايش تقاضاي عمومي در ايام پاياني سال و ضرورت كنترل و نظارت بر وضعيت بازار كالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمين و توزيع با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، نظارت بر باز کالاها تشدید می شود.

 

جرجانی با بیان اینکه برای نظارت بر بازار از توان دانشگاه های علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن هاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان، ناظران افتخاری و تشكل هاي توليدي و توزيعي استفاده خواهد شد، گفت: نظارت کالاهایی همانند میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنيات، آجيل و خشكبار، خواربار و شيريني، پوشاك، كيف و كفش، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو بیشتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه همچنین در بخش خدماتي نیز نظارت بر عملكرد شركت‌هاي مسافرت هوایی و زمینی و دفاتر فروش آن ها، اماكن تفريحي و فرهنگي، حمل و نقل درون شهري و برون شهري، سياحتي و زيارتي، واحدهاي اقامتي، غذاخوري ها، رستوران هاي بين شهري، انبارها و سردخانه ها، ميادين ميوه و تره بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی از اولویت های نظارتی در ایام نوروز هستند، گفت: گشت هاي مشترك بازرسی با همکاری دستگاه های نظارتی در دستور کار خواهد بود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان گفت: هم استانی های عزیز می توانند از طریق سامانه 124 موارد تخلف را  برای رسیدگی فوری و اتخاذ تمهیدات لازم به سازمان صمت گزارش دهند.

کد خبر 1022129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha