باید اجازه دهیم بحث انتقال مدیریت به آرامی از پیشکسوتان به نسل جوان صورت گیرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت جوانان آن گونه که باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده نکردیم، گفت: ما باید اجازه دهیم بحث انتقال مدیریت به آرامی از پیشکسوتان ما به نسل جوان صورت گیرد.

حجت الاسلام احمد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان گفت: ما در دهه اول انقلاب از جوانان در عرصه های مختلف چه در عرصه های قانون گذاری و چه سایر عرصه های قضایی و اجرایی به خوبی استفاده کردیم. دفاع مقدس ما را جوانان اداره کردند و مدیریت های کلان ما حتی در سطح وزارتخانه ها به جوانان سپرده شد. متوسط سنی فرماندهان نظامی ما در دفاع مقدس 18 تا 22 سال بود و این جوانان به خوبی درخشیدند.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از دفاع مقدس نقش جوانان در بحث های مدیریتی کمرنگ شد و کمتر به آنها توجه شد؛ به همان میزان که جوانان را کنار گذشتیم، آسیب دیدیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت جوانان آن گونه که باید استفاده نکرده ایم، گفت: ما باید اجازه دهیم که جوانان در کنار پیشکسوتانی که از اول انقلاب و دوران دفاع مقدس در عرصه های مدیریتی بوده اند، خدمت کنند و مدیریت را به آرامی تحویل بگیرند. اگر انتقال مدیریت به این صورت انجام گیرد قطعا ما می توانیم موفق عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی تقویت روحیه معنویت گرایی بوده است، گفت: مهمترین کاری که انقلاب انجام داد این بود که رژیمی را برانداز کرد که این رژیم قصد داشت تربیت نسل های مختلف را بر اساس فرهنگ غربی انجام دهد. در آموزش و پرورش و دانشگاه های ما به جز ترویج فرهنگ غرب چیز دیگری تدریس نمی شد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه انقلاب اسلامی تلاش کرد در نهادهای مختلف آموزشی و تربیتی با ایجاد نهادهایی برگرفته و پوشیده از متن انقلاب همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراکز آموزشی و تربیتی بحث ترویج فرهنگ دینی و اسلامی را پیگیری کند. سیستم آموزشی ما با تاکید بر فرهنگ دینی و اسلامی و رویکرد اسلامی فعالیت بیش از چهل سال خود را با درخشش در کارنامه دارد.

 

فلاحی خاطرنشان کرد: تمامی جوانانی که در دفاع مقدس و عرصه های مختلف می درخشند، حاصل تربیت فرهنگ اسلامی بوده اند. 

کد خبر 1022267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha