نصب المان در مسیر تور گردشگری اتفاقات شهدا در استان یزد

فاطمی با اشاره به فعالیت های کمیته « یزد، میراث جهانی» در کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: المان هایی در مسیر تور گردشگری اتفاقات شهدا در استان یزد نصب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید مصطفی فاطمی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته یزد، میراث جهانی  کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد در جمع اصحاب رسانه استان گفت: ما با نگاه در حوزه گردشگری سعی کرده ایم وظایف خود را در جهت تحقق اهداف یزد، شهر میراث جهانی انجام دهیم.

وی افزود: این تعامل سازنده باعث شده که در بحث کنگره شهدا جایگاهی به نام کمیته یزد، شهر میراث جهانی داشته باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد بیان کرد: برای این کمیته کارگروه های مختلفی ایجاد کردیم که اتفاقات، اهداف و رسالت های دفاع مقدس را معرفی کند.

فاطمی بیان کرد: یزد سابقه درخشانی در حوزه دفاع مقدس و دفاع از وطن داشته  که جایگاه افراد بزرگی که در حفظ وطن تلاش کنند و به دنبال حق خواهی باشند.

وی گفت: یزد یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی در میدان بود که باید این اتفاقات را به تصویر بکسیم که در بین گردشگران خارجی نیر مهم است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد بیان کرد: همزمان با انقلاب اسلامی اتفاقات متعددی در مرکز و بافت تاریخی شهر انجام شد که در جنگ تحمیلی نیز این نقش را شاهد بوده ایم و امروز نیز امیدواریم که بتوانیم این نقش را به جامعه معرفی کنیم.

فاطمی گفت: محور اصلی ما جایگاه شهر جهانی و همچنین محور دوم نیز داستان های مرتبط با شهدای جنگ تحمیلی بوده است.

وی بیان کرد: قرار بود که همزمان با کنگره شهدا تور گردشگری معرفی اتفاقات شهدا را داشته باشیم که بحث کرونا این جریان را تغییر داد اما در این راستا شناسایی محورها صورت گرفته است و سعی داریم المان هایی نیز در این محورها نصب شود.

وی گفت: یزد می تواند یکی از محورهای گردشگری دفاع مقدس قرار گیرد و امیدواریم در این کنگره بتوانیم این امر را محقق کنیم

 

کد خبر 1022269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha