بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی موقوفه فرمانفرما اراک

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان استان از نیروگاه خورشیدی موقوفه فرمانفرما اراک بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی موقوفه فرمانفرما روز سه شنبه همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، فرماندار اراک و جمعی از مسئولان استانی در شهرک حمید اراک بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام « عبدالله واحدی» در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این راستا گفت: مرحله دوم این نیروگاه با اضافه کردن ۸۰ کیلو وات به ظرفیت و رساندن به ۱۰۰ کیلو وات دیگر در شهرستان اراک با محوریت موقوفه فرمانفرما به زودی محقق می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی حمایت از طرح های دانش بنیان و شرکت های فناور را یکی از اولویت های اوقاف دانست و افزود: حمایت از طرح های دانش بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است که این سازمان گام های بلندی در این راستا برداشته است.

وی به توسعه نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی های انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۴۰۰ کیلو وات انرژی خورشیدی در نقاط مختلف استان ایجاد شود.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ۱۴ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۸۰ کیلو وات از سوی این نهاد در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: مجموع اعتبار ۴۰۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی ۶۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تامین می شود.

کد خبر 1022755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha