لزوم برنامه ریزی عملیاتی دستگاه های اجرایی برای تحقق سند توسعه خاوران

بیکی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان نهبندان باید برای ستاد توسعه و تحقق خاوران برنامه عملیاتی تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (14 بهمن) در جلسه ستاد توسعه خاوران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: در راستای سند توسعه خاوران باید فرصت ها و قابلیت ها شهرستان نهبندان شناسایی شود که پیش از این محقق شده است.


فرماندار نهبندان با بیان اینکه شناسایی فعالان بخش خصوصی، علمی، اقتصادی و فنی و جذب این افراد برای سرمایه گذاری در شهرستان در راستای سند توسعه خاوران باید در دستور کار همه دستگاه های اجرایی باشد، گفت: باید از سرمایه های خرد مردم در راستای توسعه بیشتر شهرستان استفاده کرد.


بیکی با بیان اینکه وضعیت سپرده های استان مطلوب است، اضافه کرد: مردم وسرمایه گذاران باید سرمایه های خرد خود را در راستای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری کوچک مقیاس وارد چرخه تولید کنند.


وی تصریح کرد: ظرفیت های علمی، پژوهشی و دانشگاهی باید اقدامات ترغیبی و تشویقی برای سرمایه گذاران در نظر بگیرند به عنوان مثال معافیت مالی به عنوان مشوق سرمایه گذاران در نقاطی همانند نهبندان باید مد نظر باشد.


فرماندار نهبندان کمیته شناسایی و معرفی افراد در حوزه سرمایه گذاری، کمیته شناسایی مزیت و فرصت های سرمایه گذاری، کمیته جذب سرمایه گذار و کمیته بخش پایش و نظارت را از پنج کمیته ستاد خاوران عنوان کرد و گفت: دولت در سه کمیته شناسایی سرمایه گذار، کمیته شناسایی مزیت و فرصت های سرمایه گذاری و کمیته جذب سرمایه گذار نقش تسهیل گری دارد.


بیکی بیان کرد: تمامی دستگاه های دولتی نهبندان باید برای ستاد توسعه خاوران برنامه عملیاتی تعریف کنند.


وی با بیان اینکه اولین بسته سرمایه گذاری استان در نهبندان تهیه شده است، افزود: در اولین بسته سرمایه گذاری نهبندان  ظرفیت های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دامپروری، صنایع دستی و گردشگری شناسایی و 16 طرح سرمایه گذاری به استان اعلام شد که از این تعداد 13 طرح جدید و سه طرح نیاز به مشارکت دارد.


 

کد خبر 1022926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha