حوزه نمایندگی ولی فقیه پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی است

حجت الاسلام تقوی، حوزه نمایندگی ولی فقیه را پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی دانست و گفت: هر کجایی که طرح های اقتصادی افتتاح و پایه گذاری می شود ما موظف هستیم آن طرح ها را برای مردم و افکار عمومی بیان کنیم.

حجت الاسلام «سیدرضا تقوی» عصر امروز(سه شنبه،۱۴بهمن)در سفر یک روزه خود به گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تبریک ایام الله دهه فجر، از استان گیلان به عنوان استان سردار جنگل و سرداران رشید جبهه های مقاومت و جبهه های جنگ و کسانی که در انقلاب فداکاری کردند، یاد کرد و گفت: به لحاظ فرهنگی مردم استان گیلان سابقه بسیار درخشانی دارند و از فرهنگ قوی و غنی برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی هر استانی تلاش های بسیار ارزشمندی در خصوص ارتقاء عملکرد خود دارد افزود: استان پر برکت گیلان با داشتن محصولات زراعی، دامی و باغی فراوان تلاش های خوبی را در این راستا داشته است.
 
وی با اشاره به فرهنگی بودن وظیفه نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، تشویق و حمایت متخصصین این امر و ارائه مطالبشان به مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی است.

حجت الاسلام تقوی خاطر نشان کرد: هر کجایی که طرح های اقتصادی افتتاح و پایه گذاری می شود ما موظف هستیم آن طرح ها را برای مردم و افکار عمومی بیان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در وزارتخانه کار می کنند در حوزه معیشت مردم تلاش می کنند، گفت: وزارت جهاد وزارت معیشت مردم است، یعنی اگر غله و نان است و اگر شیر و لبنیات، گوشت و مواد پروتئینی وجود دارد و یا در بخش های مختلف دیگر مانند داروهای گیاهی، محصولات باغی و زراعی حرکت های خوبی شروع شده برای این است که در کشاورزی حرکت علمی آغاز شده است.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه کشاورزی ما باید علمی شود، تصریح کرد: همه رشد و بالندگی ها از تحقیقات شروع می شود.

وی اظهار کرد: ما اگر دفاع قوی در این حوزه داریم از همان تحقیقات به اینجا رسیده ایم، اگر به دانش هسته ای خوب، سلول های بنیادی و... رسیده ایم باز از تحقیقات بوده است و باید به مسئله تحقیقات بهاء بدهیم.

حجت الاسلام تقوی بر توجه ویژه دولت و مجلس بر این موضوع تاکید کرد و گفت: به لطف خدا شرکت های دانش بنیان، جوان هایی که با تخصص های گوناگون از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند پایه ای هستند برای اینکه ما به این سمت بیاییم.

وی اضافه کرد: مجموعه کشاورزی در نقطه عطف زندگی مردم است یعنی ما ۲۴ ساعته با محصولات کشاورزی در ارتباط هستیم و سبد روزانه زندگی مردم را محصولات کشاورزی تامین می کند.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: مشاهدات و اطلاعات خود را در این سفر هم در وزارتخانه و هم در مجلس و کمیسیون های مختلف منعکس خواهم کرد.

وی در ادامه همچنین در خصوص ذبح شرعی دام و طیور اشاره و بیان کرد: با توجه به نظارت هایی که انجام می شود هیچ کس نمی تواند بگوید در جمهوری اسلامی گوشتی که وارد بازار می شود حرام است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه ماهی ها، طیور و دام های سبک و سنگین، طبق ضوابط و با حضور ناظر صید و ذبح می شوند افزود: مردم ما متدین هستند و حاصل دست رنج خود را تبدیل به غذای حلال کرده و وارد سفره می کنند و بر حکومت اسلامی واجب است که جلوی هر حرامی را بگیرد.

وی اذعان کرد: هر کجا حرفی خلاف این باشد به جهت تشویش اذهان مردم گفته می شود چرا که ما حتی در برزیل که ۱۷ ساعت پرواز برای رسیدن به آنجا می شود و یا در هر کجای دنیا هر تاجری و هر کسی که بخواهد گوشتی تولید کرده و وارد کشور کند برای ذبح شرعی و وارد کردن گوشت به ایران ناظر روانه می کنیم.

گفتنی است، حجت الاسلام تقوی و هیات همراه در سفر یکروزه خود قرار است با خانواده جهاد کشاورزی استان دیدار و از چند پروژه شیلات گیلان نیز بازدید داشته باشند و در ادامه در برنامه نیروی دریایی بندرانزلی نیز شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1022949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha