جمهوری اسلامی ایران بحث گذر نسل ها را به خوبی مدیریت کرده است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم و استفاده از ظرفیت جوانان گفت: جمهوری اسلامی ایران بحث گذر نسل ها را به خوبی مدیریت کرده است در حوزه های دفاعی و علمی شاهدیم که در کنار پیشکسوتان جوانان نیز حضور دارند.

علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در رابطه با استفاده از ظرفیت جوانان گفت: مقام معظم رهبری چند بار تاکید کردند که جوان بودن به شناسنامه نیست. ما نیز معتقدیم جوان بودن به شناسنامه نیست. قطعا باید در امور اجرایی و سایر امور از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده شود اما ما معتقدیم یک جوان تا در اداره ای کارشناس نباشد، نمی تواند مدیر کل باشد. نباید این گونه باشد که یک پله را افراد 100 پله طی کنند. حتما باید سلسله مراتب را بگذرانند و بعد به پست های مدیریتی برسند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته ممکن است یک جوان 30 ساله اگر در 25 سالگی در پستی در اداره ای کارشناس بوده است در 30 سالگی مدیر کل شود و به واسطه توانمندی های خود به این جایگاه برسد.

 

وی ادامه داد: در رابطه با انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم که خود مردم پیش قدم شدند و  اکثریت نمایندگان را از افرادی انتخاب کردند که بین 30 تا 40 سال سن داشتند. این نشان می دهد که صحبت های مقام معظم رهبری بهتر به دل مردم نشسته است و قبول کردند و رای دادند.

 

پاک فطرت تصریح کرد: نباید این گونه باشد که جوانی بدون اینکه عرقی بر روی پیشانی اش نشسته باشد، مدیر اداره ای شود. باید این جوان با طی کردن سلسله مراتب و نشان دادن توانمندی های خود به این جایگاه برسد.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به خوبی بحث گذر نسل ها را مدیریت کرده است، گفت: در عرصه های دفاعی شاهد بودیم که در کنار سردار سلیمانی ها، شهید حججی ها وجود داشتند یعنی دو نسل متفاوت برای آرمان شان تلاش کردند. در بحث های علم و فناوری نیز همین گونه است. رهبری بارها تاکید کردند که در این زمینه بازیچه مسایل سیاسی نشوید. شاهد بودیم که شهید فخری زاده ها در کنار جوانان 30 ساله ای که ما آنها را نمی شناسیم در رابطه با مسایل هوا و فضا، تکنولوژی و نانو کار کرده اند و همه اینها تجربه های موفق ماست که در کنار پیشکسوتان جوانان توانسته اند تلاش کنند و سربلند بیرون بیایند.

 

 

کد خبر 1023064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha