استان یزد دارای ۱۳۱ شهید طلبه و روحانی است

نجیمی با اشاره به نقش روحانیت در دوران های مختلف انقلاب اسلامی گفت: استان یزد دارای ۱۳۱ شهید طلبه و روحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علیرضا نجیمی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: کمیته روحانیون کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد به منظور معرفی و تیین خدمات این قشر از جامعه در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی را در سطح استان اجرا می کند.

وی افزود: در استان یزد 1000 طلبه و روحانی در طول دفاع مقدس نقش آفرینی کردند که 131 نفر نیز به شهادت رسیده اند و مابقی نیز مسئول و رزمنده بوده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: معرفی نقش روحانیت استان در طول دفاع مقدس یکی از وظایف ما در این کنگره است که حضور در جبهه های حق علیه باطل و نقش آن ها در انقلاب اسلامی را برای مردم تبین کنیم.

نجیمی گفت: همانطور که روحانی در دفاع مقدس نقش فرینی کردند امروز نیز پس از دفاع مقدس و برای تحکیم این انقلاب شاهد حضور روحانیت در صحنه هستیم و نقش آفرینی خود را ادامه می دهند.

وی افزود: ثبت خاطرات روحانیون در دوران دفاع مقدس و حضور در جبهه های حق علیه باطل و نقش آنها در مناطق مختلف پشت خط های جبهه از مهمترین فعالیت های ما است که به شیوه های مختلف این خاطرات را جمع آوری و ثبت می کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در خصوص نقش شهدای محراب در هشت سال دفاع مقدس است که یکی از این افراد بزرگ شهید صدوقی است که در انقلاب نیز نقش بسیار مهمی داشت.

نجیمی بیان کرد: ثبت خاطرات شهید صدوقی در دستور کار ما قرار گرفته است که تاکنون 1000 خاطره از شخید نیز ثبت کرده ایم و کتابی بدین منظور نیز تدوین خواهیم کرد.

وی گفت: تلاش ما این است که نقش روحانیت در دوران های مختلف را ثبت کنیم و به مردم نشان دهیم.

کد خبر 1023245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha