توقیف کشتی کره جنوبی یک موضوع فنی بوده است

خطیب زاده به تشریح وضعیت پرونده کشتی توقیف شده کره ای پرداخت و گفت: توقیف کشتی کره جنوبی یک موضوع فنی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « سعید خطیب زاده » شب گذشته در نشست خبری اظهار کرد: توقیف این کشتی کاملا بر اساس موضوعات فنی بوده است و در مجاری مورد نظر آن در حال پیگیری است.

 

وی افزود: با توجه به درخواست کره جنوبی و رعایت ابعاد انسان‌دوستانه این موضوع، همکاری بسیار نزدیکی با دادستانی داشتیم و قوه قضاییه مساعدت کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان عنوان کرد: به سفیر کره در تهران اطلاع دادیم که خدمه کشتی کره‌ای می‌توانند ایران را ترک کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دکتر عراقچی با قائم مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی صحبت کرد و امروز نیز کنسول آنها در بندرعباس بود و به کاپیتان کشتی دسترسی مستقیم پیدا کرد.

 

وی تصریح کرد: خدمه کشتی می توانند در ایران بمانند و یا ایران را ترک کنند.

 

خطیب زاده در ادامه به طرح صلح هرمز اشاره کرد و گفت: دراین طرح اجازه می دهد کشورهای منطقه دریک ساز وکار بومی  به یک فهم مشترک برای حل اختلافات برسند.

 

وی با بیان اینکه هنوز برخی از طرف های  منطقه در این زمینه ورود  نکردند و سکوت کرده اند، اما امیدواریم پاسخ های مناسبی ارائه دهند، افزود: طرح صلح هرمز پیش ازآن که مقصد باشد یک مسیر راه است که گفت وگوهای درون منطقه ای را تسهیل می کند.

 

 

 

 

کد خبر 1023436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha