انقلاب جوان و پرشور، ثمرات و برکات فراوانی را برای جامعه زنان بیش از پیش به ارمغان می آورد

فراکسیون زنان مجلس در پیامی ابراز امیدواری کرد که انقلاب جوان، عزیز و پرشور ما که اکنون در سال‌های پختگی و نشاط خود به سر می‌برد، ثمرات و برکات مهم و فراوان خود را برای جامعه زنان بیش از پیش به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فراکسیون زنان و خانواده مجلس در پیامی فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و روز زن و مادر را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است‌:

ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‏ های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر، و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند» امام خمینی(ره)

پرواضح است که آنچه در انقلاب اسلامی برای زن مسلمان در تمام زمینه‌ها اتفاق افتاد، مبتنی بر مسیری بدیع بود که توسط معمار انقلاب اسلامی و با رویکرد هوشمندانۀ ایشان، مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، گفتار و سیره ائمه معصومین شکل گرفت.

این مسیر که از نواقص نگاه سنتی و اثرات سوء نگاه غربی به زن مبرا بود، چشم‌اندازی روشن پیش روی زنان پدید آورد و مسیری که زن را از آسیب‌های نگاه‌های ابزاری در امان نگاه داشت و مطابق آموزه‌های اصیل اسلامی به او شان و ارزش انسانی بخشید. این نگاه با اولویت‌بخشی و ارزش‌گذاری به نقش‌های مادری و همسری زنان، آنان را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توانمند و موثر ساخت.

این ارج‌گذاری به مقام و نقش بی‌بدیل زنان در پیشرفت ایرانی اسلامی جامعه، دستاوردهای عظیمی در آموزش، بهداشت و سلامت، ورزش، مشارکت اقتصادی و سیاسی برای زنان به ارمغان آورده است.

هرچند سرعت شکل‌گیری انقلاب اسلامی و درگیری‌های عملی جریان انقلابی در عرصه‌های مختلف و استراتژیک دفاعی، اقتصادی و... موجب شد فرصت تبدیل «نگاه و اندیشه امام خمینی(ره) به زن»، به «نظریه انقلاب اسلامی در موضوع زنان»  در گام اول انقلاب به طور اتم و اکمل توسط دولت‌ها پیگیری نشود ولی رهبر معظم انقلاب، با همان رویکرد و نگاه امام راحل (ره)، اندیشه انقلاب در حوزه زنان را پیگیری و راهبری فرمودند و با نگاه راهبردی نسبت به مسایل حوزه زنان الگوی سوم را رویکرد انقلاب اسلامی در این حوزه معرفی کردند. الگویی که زن مومن، عفیف و شریف را در متن و مرکز عالم و در محور رشد جامعه اسلامی می‌داند.

در کنار دستاوردهای بی‌بدیل انقلاب اسلامی در عرصه‌های فکری و عینی زندگی زنان، خلا نظریه‌پردازی در حوزه زنان از مسایل جدی است. همین فقدان نظریه موجب شده است علی‌رغم فعالیت‌ها و تلاش‌های تحسین‌برانگیز افراد دغدغه‌مند، در کنار دستاوردهای افتخارآمیز انقلاب اسلامی برای زنان، در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و معضلات و مشکلاتی که از داخل و خارج کشور توسط دشمنان و نفوذی‌ها در عرصه‌های مختلف و استراتژیک بر این کشور تحمیل شد، آسیب‌پذیری‌هایی وجود داشته باشد. اگرچه دستیابی به این نظریه منسجم، ممکن است سخت به نظر برسد، اما می‌بایست با طراحی فرآیندهای مبتنی بر اجماع‌سازی فعالان و نخبگان و توجه عملی به رویکردهای امامین انقلاب در حوزۀ زنان، با توجه به عنصر تعامل سازنده، گامی موثر و  مفید در این مسیر برداشت. ما در فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم این مسیر را طی کرده و  انقلاب جوان، عزیز و پرشور ما که اکنون در سال‌های پختگی و نشاط خود به سر می‌برد، ثمرات و برکات مهم و فراوان خود را برای جامعه زنان بیش از پیش به ارمغان آورد.

اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد فخر دو عالم، حضرت زهرا(س)، روز زن و ایام‌الله دهه مبارک فجر، این تلاقی تاریخی را به فال نیک گرفته و ان‌شالله برکات انقلاب اسلامی در سال‌های پیش رو بیش از پیش به ظهور و بروز برسد و ظرفیت‌های نگاه متعالی اسلام به زنان و رویکردهای پیشروانۀ امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به مشارکت زنان در پیشرفت جامعۀ اسلامی قابلیت بروز و ظهور بیشتر پیدا کند.

کد خبر 1023611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha