خنثی سازی تحریم ها با نگاه به داخل ایجاد فرصت برای توسعه کشور است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه استقلال و آزادی از مهم ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان و نظام استکباری، نگاه به داخل و تقویت اقتصاد مقاومتی باید در کشور تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۷ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد:انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و تداوم آن به زعامت مقام معظم رهبری، دستاوردهای بزرگی در عرصه های مختلف داشته است که این دستاوردها، موجب هراس و بیم دشمنان و نظام استکباری شده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه استقلال و آزادی از مهم ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران اسلامی است و ملت ایران اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی از زیر یوغ استکبار جهانی بیرون آمد و شعار استقلال و آزادی را رقم زد.

 

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بسیار بزرگی در سطح جهان ایجاد شد، تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار اصلی انقلاب بزرگترین دستاورد ملت ایران است و همه اهداف انقلاب نیز در این سه جمله خلاصه می‌شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ملت ایران  در سایه رهبری امام راحل رژیم طاغوت و وابسته به استکبار جهانی را شکست داد، ابراز کرد:استکبار سیزی  از دیگر شعارهای انقلاب اسلامی  است و این شعار را در طول عمر با برکت خود تا کنون با حمایت از ملت های مستضعف جهان، به جهانیان ثابت کرده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به  دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: مردم سالاری دینی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، آزادی خواهی، محرومیت زدایی، توسعه عدالت اجتماعی، ایستادگی در مقابل ابر قدرت ها، شتاب و توسعه در علم افزایی و تولید دانش در حوزه های مختلف از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران یک دل و یک صدا با تبعیت از اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب و برای تحقق استقلال و آزادی به پا خاستند و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کردند، افزود: مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با برگزاری انتخابات در عرصه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور گسترده مردم برای تعیین سرنوشت خود به بهترین وجه ممکن در جهان اجرا می شود که سرمایه ای ارزشمند برای کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دموکراسی در نظام اسلامی با رویکرد مردم سالاری دینی به بهترین شکل در حال اجرا است، تصریح کرد: انتخابات در کشور ما به تمام معنا آزاد و نشانه دمکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است که  از آثار و برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در انتخابات، مردم آزادانه برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای می‌آیند در حالیکه مجلس در زمان طاغوت به گواه تاریخ فرمایشی بود، اما برکت نظام و انقلاب اسلامی مردم در همه صحنه ها، مشارکت و حضوری آگاهانه دارند.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در جامعه، توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است، گفت: هدف دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از اعمال تحریم ها بر علیه ملت و نظام ایران اسلامی، فشار حداکثری بر مردم و جدا کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی است و لازم است که برای مقابله با این تحریم ها، نگاه به داخل و تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدها در گرو همکاری مردم و مسئولان و برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال مولد و مفید است، خاطرنشان کرد: رفع تحریم یعنی فرصت دادن به دشمن ولی خنثی سازی به معنی ایجاد فرصت است.

کد خبر 1023821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha