حمایت شورای شهر و شهرداری از ایجاد ناحیه نوآوری در یزد / سند نوآوری یزد تدوین می شود

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد در نشست با مسئولین پارک علم و فناوری پیرامون مباحث نوآوری، تعاملات پارک علم و فناوری با شهرداری و راه های توسعه همکاری ها گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد در نشست با مسئولین پارک علم و فناوری پیرامون مباحث نوآوری، تعاملات پارک علم و فناوری با شهرداری و راه های توسعه همکاری ها گفتگو کردند. 

رئیس انجمن بهره وری ایران در این جلسه به نقش مدیریت شهری در سند نواوری اشاره و عنوان کرد: شهر نوآور را باید با محوریت مدیریت شهری شکل داد و این مهم با تدوین سند نوآوری دنبال می شود.  

سیدحمید کلانتری ادامه داد: پارک علم و فناوری یزد منحصر بفرد است و توسعه انسانی اجتماعی باید مدنظر باشد و قطعا یزد یکی از سه استان نوآور است. آنچه نمود یزد است فضاهای علم و فناوری است و سیما و منظر شهری مردم را به نوآوری دعوت کند. فضای یزد از نظر علم و نوآوری مطرح است و باید بیش از امروز در کشور معرفی شود که در این راستا می توان در قالب تفاهم نامه ای بین شهرداری و شورا و پارک علم و فناوری اقدامات را دنبال کرد. 

حمیدرضا قمی رئیس کمیسیون شهرهوشمند گفت: سیاست های کلی در این دوره شورای شهر ارتباط با بخش فناوری و استفاده از ظرفیت های بومی بود و از اولین پروژه هایی که در این مسیر راه اندازی شد؛ سامانه ها شهربین، اتوبوس یاب، دوچرخه های اشتراکی، بلیط های کیوآرکد بود. 

وی افزود: با منطقه ویژه علم و فناوری تفاهم نامه ای امضا شده است و در بحث پهنه علم و فناوری یزد در این دوره همه مسئولین استان اتفاق نظر دارند و فرصت بسیار مناسبی برای اجرایی شدن است. 

ونوس عامری رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه به نقش دانشگاه در توسعه شهرها اشاره و تصریح کرد: ارزشی که دانشگاه تهران در توسعه شهر تهران داشت باعث شد تا نگاه همه به ایجاد زیرساخت های فناورانه معطوف شود و ایجاد این فضاها اگر در یزد شکل بگیرد در توسعه موثر خواهد بود. 

وی ادامه داد: برای نمونه باید عنوان کنم اولین پارک مهارت کودک با فنی و حرفه ای در یزد در حال انجام است و فرزندان حرفه های مختلف را آموزش می بینند. 

جمال الدین عزیزی شهردار یزد با تاکید بر اهمیت نوآوری در شهر گفت: نوآوری و تفکر نوآورانه از اولویت های شهرداری است و بسترسازی مناسبی در این دوره اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: ما اولین دفتر نمایندگی یونسکو و دفتر سازمان جهانی تبلیغات را در یزد راه اندازی کردیم تا بستر ارتباطات بین المللی فراهم شود. همچنین یزد عضو شبکه شهرهای یادگیرنده است و بسیاری دیگر از اقدامات که شهرداری بستر آن را فراهم کرده تا همه از آن استفاده کنند و باید گفت یزد بخاطر روحیه نوآورانه میراث جهانی شده است.

الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به وضعیت عمرانی پارک علم و فناوری و مسائل میراثی این مجموعه از متولیان امر خواست مباحث قانونی و دغدغه دوستداران میراث فرهنگی پیگیری شود. 

لطفی رییس پارک علم و فناوری با تشکر از نگاه مدیریت شهری به موضوعات فناوری گفت: کمیسیون شهرهوشمند شورای شهر، مرکز خلاقیت شهرداری با تعامل پارک علم و فناوری راه های توسعه نوآوری را فراهم خواهند کرد و پیشنهاد می شود کارگروهی بین شورای شهر و شهرداری و پارک علم و فناوری ایجاد شود تا راهکارها را مشترکا استخراج کنند و از ظرفیت صندوق نوآوری شکوفایی کشور هم استفاده گردد.

کد خبر 1023984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha