ولایت فقیه، اولین ضامن استمرار  چهل و دو سالگی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه اولین ضامن استمرار چهل و دو سالگی انقلاب اسلامی ولایت فقیه است گفت: با وجود ولایت فقیه نیروها گردآوری و همه به سمت نقطه هدف حرکت کردیم.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد  نقش ولایت فقیه در ایجاد وحدت میان اقشار مختلف جامعه گفت: در مورد ولایت فقیه سه بحث مهم مطرح است؛ یک بخش موضوع قرآنی و اسلامی است که قرآن مجید واقعا به ولایت فقیه از خدا تا پیامبر و امام به موضوع ولایت فقیه بها داده است. جامعه نیازمند سرپرست، ولی و زمامدار است و حتی در روایات گوناگون عنوان شده است اگر دو نفر در یکجا باشند، یکی از آنها باید امام و جلودار و پیشوا باشد و بدون ولی و سرپرست هدایت جامعه امکان پذیر نیست.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، افزود: ما در تجربه انقلاب اسلامی دیدیم اگر انقلاب اسلامی رهبری به نام امام خمینی (ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای را نداشت، معلوم نبود که چهلمین سالگرد آن به پایان می رسد یا خیر.

 

 مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت و عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: قطعا با موضوع ولایت فقیه فکرها جمع شده، دست ها و نیروها گردآوری و جهت مشخص شد و همه به سمت نقطه هدف حرکت کردند. با وجود جنگ تحمیلی سخت هشت ساله ،تحریم های چند ساله، کرونا اما به برکت ولایت و رهبری توانستیم ادامه دهیم، زنده بمانیم و به این نقطه برسیم.

 

حجت السلام اکرمی اظهار کرد: قطعا آینده نیز همین گونه است. استمرار چهل و دو سالگی پیروزی انقلاب ضامن اش اول ولی فقیه و پس از آن دین، مذهب و سپس خود مردم هستند. واقعا یک شاخه این مثلث رهبری و ولایت فقیه است و باید به آن اهتمام بورزیم؛ همان گونه که در قانون اساسی به قاطعیت این موضوع عنوان شده است، بیشتر این موضوع را برای مردم تبیین کنیم و انشاءالله با اطاعت از رهبری گام های بهتر و بالاتری را برداریم.

 

کد خبر 1024081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha