کادر درمانی بخش آی.سی.یو و کرونا در اولویت دریافت واکسن کرونا/ بستری ۳۸۶ بیمار کرونایی در گلستان

فاضل با اشاره به ورود واکسن کرونا به کشور، گفت: کادر درمانی بخش های آی.سی.یو و کرونا در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» بعدازظهر امروز (شنبه 18 بهمن) در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان کردکوی و بندرگز در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهرهای استان در وضعیت آبی و زرد هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: وضعیت دو شهرستان کردکوی و بندرگز متاثر از شهرهای گرگان و استان مازندران است.

 

فاضل بیان کرد: در هفته گشته در سطح ملی عنوان شد که 18 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و در این هفته تعداد این شهرها به 36 شهر افزایش یافته است و این مهم نشان می دهد که ورود کشور به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: در حال حاضر 386 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این میزان 75 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و متاسفانه 22 بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته سه بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان جان باختند.

 

وی با بیان اینکه 20 هزار واکسن کرونا ساخت کشور روسیه وارد کشور شده است، افزود: کادر درمانی در بخش آی.سی.یو و همچنین مرتبط با کرونا در اولویت واکسن در استان قرار دارند و اسامی این افراد از وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی استان گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: پس از همکاران ما در بخش های کرونایی بیماران مزمن و همچنین افراد مسن در اولویت های بعدی دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

 

کد خبر 1024228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha