صدور ۴۰ موافقت اصولی برای سرمایه گذاری در انرژی های باد و خورشید

معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروگاه ۵۰ مگاواتی با حجم سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلار در میل نادر در دست احداث است، گفت: ۴۰ موافقت اصولی برای سرمایه گذاری در انرژی های باد و خورشید صادر شده است

«ماندانا زنگنه» در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که  در دستور کار دولت قرار دارد موضوع بهره برداری از انرژی های باد و خورشید  است.

 

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد:سیستان و بلوچستان به جهت قرار گرفتن بر روی کمربندی تابش خورشید و مسیر کریدور دائمی باد، از استانهایی است که از هر دو نعمت انرژی باد و خورشید به خوبی بهره مند است.

 

زنگنه با اشاره به اینکه ایجاد نیروگاه های تولید برق از انرژی های باد و خورشید در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: در سالهای گذشته مناطقی را برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی و بادی در سطح استان شناسایی کرده ایم.

 

وی به استقبال سرمایه گذاران از انرژی های باد و خورشید اشاره کرد و افزود: بیش از 40 موافقت اصولی صادر شده است.

 

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر سیستان و بلوچستان جزء محدود استانهایی است که از نیروگاه های بزرگ مقیاس تجدید پذیر برخوردار است.

 

زنگنه گفت: نیروگاه 50 مگاواتی با حجم سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلار در میل نادر در دست احداث است که در حال حاضر توربین های بادی نصب شده و اوایل سال آینده قبل از شروع فصل باد  این نیروگاه به بهره برداری می رسد.

کد خبر 1024653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha