کاهش محسوس عدم رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به روزهای پرالتهاب کرونایی می شود

صادقی فر با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه با کاهش محسوس همراه بوده است، گفت: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جامعه موجب برگشت به روزهای پرالتهاب کرونایی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: متوسط تعداد مبتلایان به کرونا در استان در هفته دوم و سوم بهمن نسبت به هفته اول بهمن،  ۱۰ نفر در روز افزایش یافته است.

 

«جمیل صادقی فر»  با بیان اینکه ساده انگاری نسبت به شیوع و گردش بیماری کرونا در بین اقشار مختلف جامعه زمینه ساز آغاز پیک چهارم کرونا خواهد شد، افزود:  افزایش تعداد بیماران سرپایی علامت دار در استان ناشی از گردش بیشتر  ویروس در جامعه و البته بیماریابی بهتر نیروهای خط مقدم بهداشت و درمان  است.
 

وی با اشاره به اینکه مردم نباید در مبارزه با کرونا دچار غفلت شوند، تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم و اصناف در ۲ هفته اخیر کاهش محسوسی داشته است.

 

صادقی فر ابراز کرد: وضعیت آبی استان باید با چنگ و دندان حفظ شود و به هیچ وجه این وضعیت به معنای پایان مبارزه با کرونا نیست و هیچ یک از شهروندان نباید این شرایط را مجوزی برای رها کردن پروتکل های بهداشتی قلمداد کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان عدم پایبندی به پروتکل ها به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری و نیز پرهیز از تجمع در مکان های  شلوغ و فاقد تهویه می تواند در آینده نزدیک بیمارستان ها را مجدد شلوغ کند و یادآور روزهای پرالتهاب و دلهره آور آبان ماه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در غربالگری خانه به خانه بیماری کرونا، نقش مهمی در کاهش میزان ایتلا به کرونا داشته است، خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی در سطح استان به درستی و با حضور در صحنه دستگاه های متولی از جمله دانسگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج در حال اجرا است و همراهی مردم رمز تداوم موفقیت این طرح ارزشمند است.

کد خبر 1024772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha