آغاز واکسیناسیون کرونا از امروز در قزوین

کرمی از آغاز واکسیناسیون کرونا از ۲۱ بهمن ماه در استان قزوین همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی اکبر کرمی» در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: باید این خبر خوب را اعلام کنیم که از سه شنبه 21 بهمن ماه واکسیناسیون کرونا در استان همزمان با سراسر کشور آغاز می شود و مانند همه نقاط دنیا اولویت در این کار با نیروهایی است که در خط مقدم کار قرار دارند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: بر این اساس در مرحله اول توسط وزارت بهداشت، برای کادر درمانی که در آی سی یو کرونا یا بخش های ویژه کرونا فعال هستند، کار واکسیناسیون انجام می شود.

 

وی عنوان کرد: در مرحله بعد برای سایر افراد در کادر درمان این کار صورت می گیرد که البته در این مرحله هم اولویت با افرادی است که بالای 40 سال سن دارند و بعد  از این مرحله هم واکسیناسیون برای افراد عادی در دستور کار قرار می گیرد که در این مرحله هم افراد مسن در اولویت قرار دارند.                 

 

کرمی اعلام کرد: بینی شده است تا شهریور ماه تمامی جمعیت کشور واکسینه شود البته باید توجه داشت که تنها واکسیناسیون کافی نیست و باید پروتکل های بهداشتی هم در کنار این امر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تأکید کرد: در شرایط حاضر شیوع پیک چهارم کرونا را داریم و از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و روز گذشته 129 مورد ابتلای قطعی به کرونا داشتیم که 35 نفر در بیمارستان های قزوین بستری شدند و 25 بیمار هم در وضعیت وخیم به سر می برند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر 220 بیمار مبتلا به کرونا داریم که در بیمارستان های استان بستری هستند و یک مورد فوتی هم در 24 ساعت گذشته داشتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است پروتکل های بهداشتی رعایت شود چراکه عدم توجه به این مهم موجب می شود وضعیت بدتری را شاهد باشیم و آن زمان واکسن برای درمان هیچ کاربردی ندارد.

 

کد خبر 1025404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha